Sadaļas Sadaļas

Dienas ziņas

Jēkabpilī palielinās ugunsgrēku skaits pamestās ēkās

Dienas ziņas

Kuldīgā piespiež atļaut azartspēles

Par mājas apsaimniekošanu jāmaksā dubultā

Ventspilī kādā mājā rēķinus par apsaimniekošanu saņem no diviem uzņēmumiem

Jau vairākus mēnešus Ventspilī deviņstāvu mājas Inženieru ielā 85 iedzīvotājiem par apsaimniekošanu jāmaksā diviem uzņēmumiem. Tāda situācija radusies, jo iedzīvotāji nebija apmierināti ar līdzšinēja apsaimniekotāja darbu, tāpēc noslēdza līgumu ar jaunu uzņēmumu. Taču līdzšinējais apsaimniekotājs uzskata, ka iedzīvotāju rīcība nav bijusi likumīga, tāpēc turpina līguma saistības.

Neapmierināti un ar plakātiem rokās deviņstāvu mājas iedzīvotāji vērsās pret uzņēmumu “Ventspils nami”. Tas māju apsaimnieko jau 17 gadus. Pretenziju ir daudz, piemēram, iedzīvotāji uzskata, ka kāpņu telpās uzstādīti nesamērīgi dārgi dūmu detektori – viens izmaksājis 43 eiro. Un kopumā nav skaidrs, kur un kā tiek izlietota samaksātā nauda par apsaimniekošanu.

“Kāpēc jūs gribat šo māju paturēt? Es personīgi kā mājas iedzīvotājs to nesaprotu. Ja mēs pēc jūsu teiktā esam slikti, nemaksājam, esam parādnieki, kāpēc jūs vienkārši neaizejat prom? Kur ir jūsu izdevīgums?” pauda Inženieru ielas 85. nama iedzīvotājs Egīls Kreislers.

“Man nav vienalga, ka manā kāpņu telpā plīsa ūdensvads. Divas dienas esmu bez siltā ūdens, pēc tam divas dienas esmu ar duļķainu, brūnu ūdeni. Man par to ir jāmaksā. Bet ja tas viss būtu izdarīts laicīgi... Tas jau nenotika ne vakar, ne aizvakar,” sacīja nama iedzīvotāja Virgīnija Krūmiņa.

Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likums paredz, ka apsaimniekotāju maiņa var notikt tikai tad, ja par to balsojuši vairāk nekā puse mājas iedzīvotāju. Pandēmijas laikā gan nebija iespējams rīkot kopsapulces, tāpēc veikta aptauja.

“Ventspils nami” uzskata, ka aptauja nav notikusi likumīgi. “Uz dažiem no dzīvokļa īpašniekiem tika izdarīts spiediens. Atnākts uz dzīvokli un nav iets prom, kamēr nav uzlikts paraksts, kur tas vajadzīgs,” pastāstīja SIA “Ventspils nami” valdes priekšsēdētājs Mihails Čerņavskis.

“Ventspils nami” norādīja, ka arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā saņemti mājas iedzīvotāju iesniegumi par to, ka “atsevišķos gadījumos aptaujas veicēji negāja prom, kamēr iedzīvotājs nebija nobalsojis “par” pārvaldnieka maiņu”.

Noslēdzot līgumu ar jauno apsaimniekotāju “Pārvaldnieks V”, ēka tika apsekota, un iedzīvotāji informēti par tās slikto tehnisko stāvokli – nesiltinātām apkures caurulēm, tekošu kanalizāciju, neiztīrītām ventilācijas šahtām un tamlīdzīgi. “Pirmais jau ir neizkrāsot kāpņu telpu, bet savest tehniskā kārtībā. Lai tiešām var noslēgt vienu stāvvadu. Un pārējie pat nezina, kas notiek citā kāpņutelpā,” norādīja SIA “Pārvaldnieks V” valdes priekšsēdētājs Sergejs Bikovs.

Tā kā ar līdzšinējo apsaimniekotāju līgumu nav izdevies lauzt, iedzīvotāji par apsaimniekošanu saņem divus rēķinus.

Daļa iedzīvotāji maksā jaunajiem apsaimniekotājiem, bet citi izvēlējās nemaksāt vispār, līdz situācija noskaidrosies.

“Viņi mums nerāda pa šiem gadiem ne remonta tāmi, ne līgumus, neko. Mēs esam ar mieru maksāt savus parādus, bet parādiet, vai tur nav uzrēķins,” sacīja iedzīvotāja Virgīnija Krūmiņa.

Valsts policijā ir saņemti arī iedzīvotāju iesniegumi par iespējamām pretlikumībām mājas apsaimniekošanā, un šobrīd tiek skaidrots, vai ir saskatāms noziedzīgs nodarījums.

Arī “Ventspils nami”, ņemot vērā, ka uzņēmumam netika uzrādīti dokumenti par to, ka pārvaldnieka maiņu atbalsta vairākums mājas iedzīvotāju, vērsies policijā, “kura izvērtē, vai “Pārvaldnieks V” metodes ir juridiski korektas, atzīmēja uzņēmumā “Ventspils nami”. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt