Sāk robežšķērsošanas vietas «Grebņeva» modernizāciju

Sākta Latvijas–Krievijas robežšķērsošanas vietas "Grebņeva" modernizācija, kas padarīs robežas šķērsošanu ērtāku un ātrāku, informēja valsts akciju sabiedrībā "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ). Infrastruktūras uzlabošanai izbūvēs četrus kontroles paviljonus, kā arī autobusu pasažieru pārbaudes terminālu.

Paviljonu izbūve robežšķērsošanas procedūrām ļaus izmantot mūsdienīgas kontroles tehnoloģijas un izmantot biometrisko datu iegūšanu un pārbaudi, veidojot mūsdienīgu darba vidi robežsargiem un ērtu robežšķērsotājiem, savukārt autobusu pasažieru  pārbaudes termināla izbūve nodrošinās raitu robežu šķērsotāju plūsmas caurlaidību.

VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs pastāstīja, ka būvdarbus plānots sākt līdz šā gada vasarai un pabeigt līdz 2022. gada sākumam. Kopumā šobrīd VNĪ vadībā īstenoto Latvijas–Krievijas un Latvijas–Baltkrievijas robežu modernizācijā šobrīd tiek ieguldīti 17 miljoni eiro.

Tostarp šomēnes ekspluatācijā nodos padziļināto muitas kontroles ēku Latvijas-Krievijas noslogotākās robežšķērsošanas vietā "Terehova".

Par robežšķērsošanas vietas "Grebņeva" (Malnavas pagasts Kārsavas novadā) modernizāciju 2020. gada nogalē noslēgts sadarbības līgums ar Iekšlietu ministrijas Informācijas centru, kas īsteno Iekšējās drošības fonda projektu "Ieceļošanas/izceļošanas sistēmas un ETIAS ieviešana". Būvdarbus plānots sākt līdz šā gada vasarai un pabeigt līdz 2022. gada sākumam. Centra priekšniece Līga Lapiņa stāstīja, ka notiek darbs, lai uzlabotu robežšķērsošanas vietas, kā arī informāciju tehnoloģijas.

Lapiņa pastāstīja, ka pirmie ieguvumi robežšķērsotājiem būs sagaidāmi jau šī gada beigās, kad Latvija kopā ar pārējām dalībvalstīm vienoti ieviesīs jaunus tehnoloģiskos datu apmaiņas risinājumus un pakāpeniski tiks pabeigti arī pārbūves un aprīkošanas darbi robežšķērsošanas punktos.

Kopējais robežšķērsošanas vietas "Grebņeva" modernizācijas projekta finansējums 1 190 000 eiro, finansējuma avots – valsts budžeta dotācija. Iepriekš robežšķērsošaanas vietas pamatinfrastruktūras izbūve veikta deviņdesmito gadu beigās, un kontroles ēku telpu plānojums neatbilst mūsdienu kontroles prasībām un esošajai satiksmes plūsmas intensitātei.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt