«Rīgas satiksmes» dārgā ūdeņraža stacija pieņemta ekspluatācijā, bet pielietojuma starts vēl nav zināms

Galvaspilsētas pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" ar divu gadu kavēšanos šonedēļ ir nodevis ekspluatācijā ūdeņraža sagatavošanas un uzpildes staciju. Tā ir daļa no 37 miljonus eiro vērta projekta, kura iznākumā Rīga grib būt Baltijas pirmrindniece, kas ar sabiedrisko transportu nepiesārņo gaisu. Taču pašlaik nav zināms, kad ūdeņraža stacijai būs praktisks pielietojums –  trolejbusus ar to arvien nedarbina.

«Rīgas satiksmes» dārgā ūdeņraža stacija pieņemta ekspluatācijā, bet pielietojuma starts vēl nav zināmsEdgars Kupčs
    Jau 2017. gada nogalē Rīgā vajadzēja būt noslēgtam 37 miljonus eiro vērtam projektam – izveidotai ūdeņraža stacijai, kā arī nopirktiem 20 trolejbusiem un autobusiem, kas Rīgas ielās tiktu darbināti ar videi draudzīgo ūdeņradi. Līdz šim stacijas izbūvi ir vajājušas dažādas ar naudas izsaimniekošanas aizdomām pavadītas ligas. Savukārt braucamie pa daļai gādāti, bet Rīgas ielās dodas, darbināti ar elektrību vai fosilo degvielu. Nu ūdeņraža stacija pieņemta ekspluatācijā. 

     

    "Šīs nedēļas sākumā būvvalde ir akceptējusi un ekspluatācijā ir nodota Baltijā pirmā ūdeņraža ražošanas, glabāšanas un uzpildes stacija. Paredzams, ka stacija uzsāks savu darbu 2020. gada sākumā.

    Stacija ir paredzēta gan sabiedriskā transporta uzpildei, gan publiskajai lietošanai," klāstīja "Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča.

    Pēc viņas teiktā, "Rīgas satiksmes" ir saņemti 10 ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi, kas ir izturējuši visus pieņemšanas un pārbaudes testus. Bartaševiča nevarēja nosaukt termiņu, kad šie trolejbusi tiks nodoti ekspluatācijā.

    Aizvien skeptiska par vairākus desmitus miljonu eiro vērto projektu ir Rīgas domes opozīcija.

    "Vienotības" frakcijas līderis Vilnis Ķirsis uzskata, ka Rīga šo naudu varēja izmantot ne tik ambicioziem mērķiem, kas labumu dotu lielākai pilsētnieku daļai.

    "Bažas joprojām ir, jo pilsētā, kurā infrastruktūra ir pussagruvusi, nolaista līdz kļiņķim, kur joprojām braukā padomju laikā būvēti tramvaji, tagad nodarboties ar tādām futūristiskām lietām kā ūdeņraža tehnoloģijas, ir, kā minimums, savādi. Tas, kas pilsētai būtu jādara – būtu maksimāli jākoncentrē spēki, lai, piemēram, elektrovilcienus padarītu par Rīgas sabiedriskā transporta mugurkaulu, attīstīt tramvaju satiksmi, kur ir pazaudēti 70 miljoni eiro "kapu tramvaju projektā", kurus varēja attīstīt uz Purvciemu vai Dreiliņiem. Šobrīd tā ir rozīnīte kaut kādā saskābušā tortē," klāstīja Ķirsis.

    "Rīgas satiksme" par projektu ir lepna. Piemēram, par to, ka Rīgai saražotie ūdeņraža trolejbusi ir pirmie tāda veida transportlīdzekļi pasaulē.

    "(..) Jebkurā gadījumā arī šobrīd šie termiņi netiek kavēti, jo Eiropas Savienība tos ir pagarinājusi līdz nākamā gada vidum, ja es nemaldos," sacīja Bartaševiča.

    Ūdeņraža elektriskos transportlīdzekļus var uzpildīt līdz desmit minūšu laikā, un vienā piegājienā bez elektrības tie varot nobraukt līdz 200 kilometriem. Stacijas izveides izmaksas ir virs 16 miljoniem eiro, no kā pusi sedz Eiropas Savienība. Savukārt vēl vairāk par 21 miljonu eiro izmaksājuši ūdeņraža darbināšanai pielāgoti braucamie.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti