Aizpors pastāstīja, ka CSDD priecājas par iepirkuma iznākumu, jo uzņēmuma „Reck” piegādās Nīderlandes uzņēmuma „Gatso” radarus, kuri ir šobrīd modernākie un labākie pasaulē.
Uzņēmuma piedāvājums bija saimnieciski labākais no diviem iesniegtajiem.
Radari tāpat kā iepriekš fiksēs tikai automašīnas, kuras pārkāpj atļauto maksimālo ātrumu; ja auto ātrumu nepārsniegs, nav jābaidās un jāuztraucas par to. Savukārt pirms stacionārajiem radariem būs brīdinošas ceļazīmes, bet uz ceļa seguma uzzīmēts atļautais ātrums.
„Lai nav tā, ka ierauga ceļazīmi, radaru un nobremzē līdz 50 kilometriem stundā, jo nevar atcerēties, kāds šeit bija ātrums,” norādīja Aizpors.
Radarus izvietos Rīga un Pierīgā, jo tur ir visintensīvākā satiksme un biežāk notiek negadījumi.
Jau ziņots, ka iepirkumā par stacionāro fotoradaru piegādi, uzstādīšanu un darbības nodrošināšanu uzvarējis uzņēmums "Reck", kas piegādās pirmos stacionāros radarus. Atbilstoši iepirkumam tiks uzstādītas Nīderlandes uzņēmuma „GATSO” iekārtas, kas darbojas vairākus gadu desmitus apmēram 60 pasaules valstīs. Paredzams, ka pirmie stacionārie fotoradari uz Latvijas ceļiem būs jau šajā gadā. Iepirkuma līgumcena ir gandrīz 897 tūkstoši eiro (bez PVN).
Ceļu satiksmes drošības direkcija Valsts kasē ieskaitāmo dividenžu daļu novirzīs fotoradaru iegādei. Nolemts iepirkt četrus lāzera un 16 doplera sistēmas radarus. CSDD martā publiskoja karti ar pirmo fotoradaru izvietojumu - tie lielākoties būs Rīgā un Pierīgā vietās, ko atbildīgās institūcijas atzinušas par akūtākajām.
Iepriekšējais valsts un privātās partnerības projekts fotoradaru izvietošanai uz ceļiem izgāzies, jo komersants „Vitronic” (vēlāk „V-Traffic”) nespēja pildīt savas saistības. Privātie fotoradari no autoceļiem pazuda 2012.gada decembrī. Policija atsāka izmantot dažus tās rīcībā esošos pārvietojamos fotoradarus, bet valdība nolēma, ka turpmāk radarus uz ceļiem izvietos valsts un tie varētu parādīties šogad rudenī.