Sadaļas Sadaļas

Pirmos komerciālo autobusu reisus ieviesīs starp Rīgu un Daugavpili

Komerciālo autobusu reisus vispirms, sākot no septembra, ieviesīs starp Rīgu un Daugavpili, apstiprināja Sabiedriskā transporta padome.

Tāpat padome apstiprināja komerciālo maršrutu ieviešanas plānu. No šī gada 1.septembra komerciālos pārvadājumus ieviesīs maršrutā Rīga–Daugavpils, no 1. oktobra – maršrutā Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Olaine un Rīga–Salaspils, bet no nākamā gada 1. janvāra – maršrutā Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre un Rīga–Sigulda.

Autotransporta direkcija, veicot pārvadātāju aptauju, lai noskaidrotu, vai pie plānotā normatīvā regulējuma, vienlaikus pastāvot ierobežojumiem autobusu ietilpībai, pārvadātāji būs ieinteresēti sniegt pakalpojumus komerciālajos maršrutos, secināja, ka interese ir liela, tomēr gatavību uzsākt pakalpojumu nodrošināšanu jau tuvāko mēnešu laikā izrādīja daži uzņēmumi. Vislielākā interese pārvadātājiem šobrīd ir par maršrutu Rīga–Daugavpils. 

Komerciālajos maršrutos visi ar sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu saistītie izdevumi un zaudējumi būs pārvadātāja pašrisks, valsts no savas puses zaudējumus nesegs, informēja Autotransporta direkcijā. Pārvadātāji būs tiesīgi noteikt tarifus jeb biļetes cenu, ieviest lojalitātes programmas un cita veida atlaides. Pasažieri, kuri ir tiesīgi saņemt braukšanas maksas atvieglojumus reģionālajos maršruts, būs tiesīgi tos izmantot arī komerciālajos maršrutos. 

Tādējādi pakalpojumu sniedzējam visas izmaksas, kas saistītas ar šo personu pārvadāšanu, ir jāierēķina biļetes cenā.  Līdzvērtīga kārtība šobrīd pastāv arī Igaunijā. Ja kādā maršrutā vai reisā pārvadātājam nebūs intereses nodrošināt pasažieru pārvadājumus, bet iedzīvotājiem būs nepieciešamība nokļūt darbavietā vispārpieņemtajā darba laikā, Autotransporta direkcija vērtēs iespēju konkrēto maršrutu vai reisu iekļaut dotētajā maršrutu segmentā. 

KONTEKSTS:

Ar noteikumu par iekšzemes regulārajiem pasažieru komerciālajiem pārvadājumiem ar autobusu apstiprināšanu Ministru kabinets noteica kārtību, kā tiek nodrošināti pasažieru pārvadājumi komerciālajos reisos.

Turpmāk autobusa komercreisos visi ar sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu saistītie izdevumi un zaudējumi būs pārvadātāja pašrisks, līdz ar to valsts no savas puses zaudējumus nesegs. Pārvadātāji būs tiesīgi paši noteikt tarifus jeb biļetes cenu, ieviest lojalitātes programmas un cita veida atlaides.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt