Patērētāju tiesību aizsargi kampaņā aicina uzmanīties un nepārmaksāt, nomājot auto

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Iznomāt auto bieži vien ir ekonomiskāk un ērtāk, nekā pārvietoties ar personīgo mašīnu. It īpaši, ja braucieni ir reti vai transports nepieciešams ceļojumam kādās tālās zemēs. Vismaz tā apgalvo autonomu pārstāvji. Taču gadās situācijas, kad izvēle par labu nomātam auto noved nevis pie iecerētās ietaupīšanas un bezrūpīga ceļojuma, bet gan sabojātiem nerviem un neplānotiem tēriņiem. Lai šādi starpgadījumi notiktu pēc iespējas retāk, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) apņēmies pievērst pastiprinātu uzmanību autonomas nozarei ar kampaņu "Domā, pirms auto nomā".

Autonomas tirgus Latvijā pēdējos gados jūtami attīstījies. Reizē ar to arvien biežākas kļūst domstarpības starp auto iznomātājiem un viņu klientiem. Uz citu Eiropas valstu fona sūdzību gan nav pārāk daudz, bet tās ir par salīdzinoši lielām summām.

Pēdējo divarpus gadu laikā PTAC saņēmis gandrīz 60 sūdzības no autonomu klientiem. 2017. gadā bija 19 sūdzības, bet pērn – jau 23, savukārt šī gada pirmajos sešos mēnešos centrā vērsušies jau 16 vīlušies auto nomātāji.

"Latvijā varbūt to sūdzību nav tik daudz, bet Eiropā tas ir ļoti aktuāls jautājums. Pats galvenais, kādēļ vēlamies pievērst tam uzmanību, ir tādēļ, ka summas katrā individuālajā gadījumā priekš patērētāja ir lielas un būtiskas," stāstīja PTAC vadītāja Baiba Vītoliņa.

PTAC fiksējis gadījumus, kad papildus nomas maksai pēc mašīnas atgriešanas no klienta tiek pieprasīti vēl 500 un pat vairāk eiro par it kā nodarītiem bojājumiem nomas automašīnai. Taču no šādām situācijām būtu iespējams izvairīties, ja klients būtu rūpīgāk iepazinies ar nomas līgumu, kā arī, saņemot un nododot auto, kopā ar iznomātāju pārbaudījis tā vizuālo stāvokli. Šos un citus padomus, kā izvairīties no nepatīkamiem starpgadījumiem autonomās, PTAC publicēs sociālajos tīklos un īpaši izveidotā mājas lapā "domanoma.lv".

Nozares pārstāvji spriež, ka domstarpību pamatā biežāk ir klientu neuzmanība un vieglprātība, nevis kādas puses ļaunprātība.

"Drīzāk tās situācijas ir tādas, ka klienti neiepazīstas ar nomas līguma noteikumiem. Nodod mašīnu vēlāk, nepārliecinās par bojājumiem, nopirkuši šo nomas pakalpojumu pie starpnieka, nevis pa tiešo pie autonomas pārstāvja," stāstīja autonomas "Sixt" vadītājs Baltijas valstīs Jānis Putniņš.

Lai pārliecinātos, vai autonomas rīkojas korekti, PTAC slepenie pircēji tuvākajos mēnešos apmeklēs šos uzņēmumus un iznomās auto. Pēc tam interneta lapā "domanoma.lv" publicēs savus novērojumus un secinājumus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti