Dienas ziņas

Autobuss uz Nidu - tikai pēc pieprasījuma

Dienas ziņas

Pēc 20 gadiem Jaunpilī atgriezies 3x3 saiets

Mežaparka estrādes pārbūves pirmā kārta pusceļā

Mežaparka estrādes pārbūves pirmā kārta pusceļā; izaicinājums – milzīgās metāla jumta konstrukcijas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Mežaparka Lielās estrādes atjaunošana par mēnesi apsteidz grafiku. Jau nākamvasar uz atjaunotās skatuves kāps Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku dalībnieki.

Šobrīd lielākais izaicinājumiem būvniekiem ir metāla kolonu montāža ap skatuvi. Vēl būvdarbu pirmajā kārtā jāatjauno tribīnes un jāpabeidz skatuves metāla konstrukcija, kā arī jāizvieto akustiskie vairogi. Savukārt pēc skolēnu dziesmu svētkiem būvnieki turpinās izbūvēt ģērbtuves, saimniecības telpas un fasādi.

Pārbūves pasūtītājs – Rīgas dome – pašlaik ir pārliecināts, ka nākamā gada 18. jūnijā tribīņu pirmo kārtu varēs nodot ekspluatācijā.

“Starp metāliskajām kolonām un izbūvēto estrādi būs uzlikta celtniecības plēve, lai varētu organizēt skolēnu dziesmu svētkus. Pēc tam vajadzētu stiklotu sienu. Tas ir pats galvenais, un pēdējais būs membrāna virs akustiskajiem vairogiem. Kāpēc tā ir nepieciešama? Tā ir aizsardzība pret sauli un lietu. Tā ir ļoti būtiska,” pastāstīja Rīgas mēra pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (“Gods kalpot Rīgai”).

Gada laikā, kopš noslēgts līgums ar pilnsabiedrību „LNK, RERE”, nojaukta vecā estrādes ēka, izbūvēts jaunās estrādes slīpais pārsegums ar dziedātāju pakāpieniem un uzmontētas pirmās astoņas metāla kolonnas, kas veidos jaunās estrādes kupolu. Apmēram 20 metru garās kolonnas ar speciālu transportu tiek vestas no Ungārijas. Konstrukciju drošības pārbaudei piesaistīti arī eksperti no Vācijas.

Viens no Mežaparka estrādes pārbūves projekta arhitektiem Austris Mailītis
00:00 / 00:48
Lejuplādēt

Viens no projekta arhitektiem Austris Mailītis pastāstīja, ka ar estrādes pārbūves gaitu kopumā ir apmierināts, bet milzīgās metāla konstrukcijas pašlaik rada lielākos izaicinājumus projektā. „Viena no lielākajām tēmām ir, kā mēs to saucam, „sidraba birzs” jeb tehniski – estrādes jumta konstrukcija. Tā ir tā konstrukcija, kas nesīs skaņu atstarojošos vairogus un arī auduma nojumi, kas aizsargās no vēja un mazliet arī no lietus. Šī metāla konstrukcija ir unikāla ne tikai Latvijas mērogā, bet gana unikāla arī pasaules mērogā.

Tas nozīmē daudzus jaunus izaicinājumus – gan vairākas pārbaudes, gan pietiekami sarežģīto darbu inženieriem sadarbībā ar izgatavotājiem.

Tie sarežģījumi ir katrā detaļā – tai ir jābūt drošai, vizuāli kvalitatīvai un tā tālāk,” norādīja Mailītis.

Tikmēr diriģents Ints Teterovskis norādīja, ka galvenais, lai jaunajā celtnē ir akustika: “Galvenais, lai tā skan akustiski. Patlaban, man šķiet, tas izkārtojums un konstrukcijas, kas tiek lietotas, to varēs nodrošināt. Bet, protams, jāsagaida pārkare, tā jumta daļa, un akustiskie vairogi, kas būs jau uz skolēnu svētkiem. Pirmais mēģinājums būs tas īpašais. Es ceru, ka sanāks. Varbūt pirmajā reizē šeit varētu dziedāt gan skolēni, gan pieaugušie kopā, pamēģināt, kā tā estrāde skan.”

Jaunums estrādē būs speciāla ierīce, kas vajadzības gadījumā pūtīs miglu, lai atvēsinātu dalībniekus un atvieglotu stāvēšanu.

Par būvnieku spēju paveikt darbus atbilstošā laikā un kvalitātē arhitekts pagaidām jūtoties samērā droši un nepauž tādas bažas kā arhitekte Zaiga Gaile par Jaunā Rīgas teātra rekonstrukciju, kuru arī veica „Rere grupas” uzņēmums. „Rere” piedalās arī Mežaparka estrādes pārbūvē.

„Ņemot vērā šī brīža darba ritmu un iepriekšējo pieredzi ar [estrādes] pirmo kārtu, es jūtos diezgan droši. Bet šī ir sarežģītāka būve par pirmo kārtu, tā ka mēs vienkārši strādājam, lai tas taptu gatavs. Svarīga lieta ir kopīga misijas un apņēmības apziņa visiem projektā iesaistītajiem. Un, ja tā nav kādam no posmiem, tad tu vari justies nedroši. Bet es to nejūtu. Es jūtu apņēmību no visām pusēm, kas dod pārliecību, ka tas notiks laikā un pietiekami kvalitatīvi,” sacīja Mailītis.

KONTEKSTS:

Kopumā Mežaparka Lielās estrādes pārbūves izmaksas varētu tuvoties 100 miljoniem eiro. Estrādes atjaunošanu pilnībā plānots pabeigt līdz 2023. gada Dziesmu un deju svētkiem.

Mežaparka Lielās estrādes otrās kārtas pirmā posma būvdarbus veic pilnsabiedrība "LNK, RERE".

Lai nodrošinātu skolēnu dziesmu un deju svētku norisi 2020. gadā, arhitektiem tika uzticēts otro kārtu sadalīt posmos - B1 un B2. Otrās kārtas pirmajā posmā tiktu realizēta pašas estrādes izbūve, bet otrajā paliktu saimniecisko ēku un biroja ēku izbūve, kā arī teritorijas labiekārtošana.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti