4. studija

Kāpēc Siguldas kapu apmeklētājus mulsina lāzertags aiz kapu žoga?

4. studija

4. studija

Kāpēc pasažieru iecienītos marsšrutos pārvadātāji atsakās ieviest mēnešbiļetes?

Līdz 2021. gadam populārajos starppilsētu autobusos uz mēnešbiļetēm cerību nav

Vairākos autobusu maršrutos pasažieriem ir pieejamas mēnešbiļetes ar atlaidēm, bet izrādās, ka populārajos maršrutos, kuros ir daudz brauktgribētāju, mēnešbiļetes nav izdevīgas un tās neieviesīs vēl vismaz līdz 2021. gadam, noskaidroja LTV raidījums “4. studija”.

Raidījuma skatītāja Dace, kura katru dienu brauc no Iecavas uz Rīgu un atpakaļ, norādīja, ka daudzos citos autobusos ir iespējams iegādāties mēnešbiļetes, bet “nav saprotams, kāpēc maršrutā Bauska–Rīga nav iespējams un kāpēc tik daudzu gadu garumā viņi nevar atrisināt šo problēmu”.  Virzienā Rīga–Bauska autobusu satiksme ir vienīgais sabiedriskā transporta veids.

 Autotransporta direkcijā skaidro, ka vispār abonementa biļetes kā tādas starppilsētu autobusu satiksmē ieviestas salīdzinoši nesen.

Autotransporta direkcijas sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Plone pastāstīja, ka kopš 2016. gada abonementa biļetes ir ieviestas vairāk nekā 700 no 1060 maršrutiem, bet joprojām ir pārvadātāji, kas abonementa biļetes pasažieriem nepiedāvā, un “ir maršruti, kuros, mūsuprāt, abonementa biļetēm būtu jābūt, bet viņu nav”.

Direkcija šobrīd administrē līgumus, no kuriem daudzi ir noslēgti pat ļoti sen – 2008. gadā. Tā kā līgumos nav prasības obligāti ieviest mēnešbiļetes, direkcijas spēkos esot tikai aicināt pārvadātājus, lai nāk pretim saviem klientiem.  

“Nordeka” ir viens no pārvadātājiem, kas apkalpo maršrutu Rīga–Bauska jau piekto gadu. Uzņēmuma pārstāvis skaidro, ka abonementa biļetes ir pārsvarā ieviesušas tās firmas, kam ir savas biļešu tirdzniecības vietas, proti savas autoostas. “Nordekai” tādas nav.

AS “Nordeka” Pasažieru pārvadājumu daļas vadītājs Edvards Valdmanis skaidroja, ka mēnešbiļešu ieviešanas gadījumā būtu jāmaksā komisijas maksa, aptuveni 10%.

“Abonentu biļetes ieguvums būtu cilvēkam, bet peļņas daļas neiegūšana no pārvadātāja viedokļa – 20%, ja šobrīd biļete Rīga–Bauska maksā 3,15 eiro, tad apmēram eiro būtu uz pārvadātāja pleciem, ko īsti neviens nekompensē,” skaidroja Valdmanis.

Mēnešbiļetes pārvadātājs ir ieinteresēts ieviest tādos maršrutos, kur pasažieru ir maz, tādā veidā piesaistot un motivējot viņus pārsēsties no privātā auto uz autobusu. Maršrutā Rīga–Bauska īpaši rīta un pievakares reisos pasažieru pietiek.

Bauskas maršrutā cilvēku ir daudz, un problēmu varot radīt arī tas, ka “cilvēks, kurš brauc regulāri no kādas starppieturas, piemēram, Dzimtmisas, nopircis abonementa biļeti un stāv pieturā, gaida autobusu, un autobuss iet garām ar uzrakstu “Vietu nav”,” minēja uzņēmuma pārstāvis. 

Autotransporta direkcija gan informēja, ka no 2021. gada, kad stāsies spēkā jaunā sabiedriskā transporta koncepcija, būs jauni līgumi pārvadātājiem – un prasība pēc mēnešbiļetēm būs.

“Visos maršrutos, kur būs nepieciešams ieviest abonementa biļetes, kur pasažieri izrādīs interesi, būs ieviestas abonementu biļetes,” norādīja Plone.

Kā pēc 11 mēnešiem pārvadātāji, kam nav savu biļešu tirdzniecības vietu, pēkšņi varēs sākt tās tirgot, nenodarot sev zaudējumus un turklāt nodrošinot visiem pasažieriem vietu autobusā, uzņēmumā “Nordeka” īstas skaidrības šobrīd vēl nav.

“Bauskas gadījums ir ļoti unikāls, jo uz to īso gabalu - mēs to varētu skaitīt kā Pierīgas maršrutu - ir 36 pieturas, lai nodrošinātu savienojumus ar tām apdzīvotajām vietām, ar Rīgu, un cilvēki to izmanto. Bet šeit noteikti būtu kāda unikāla pieeja. Pieņemu, ka ar 2021. gadu varētu mainīties kaut kas - Autotransporta direkcija varētu radīt kādu unikālu lojalitātes programmu modeli,” sprieda Valdmanis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti