Dienas ziņas

Rīgā viesojas Indijas viceprezidents

Dienas ziņas

Zirga mugurā apceļo robežu

Kocēnu novadā atklāts «Zaļā dzelzceļa» posms

Kocēnu novadā atklāts «Zaļā dzelzceļa» posms

Pirms diviem gadiem 25 Latvijas un Igaunijas pašvaldības sāka īstenot projektu “Zaļie dzelzceļi”, lai veidotu vienotu velosipēdistu un kājāmgājēju maršrutu, kas ved pa bijušajām dzelzceļa līnijām. Līdz šim abās valstīs atjaunoti jau 300 kilometri, un nupat atklāts arī “Zaļā dzelzceļa” posms Kocēnu novadā, par ko vietējie ir sajūsmā.

Savulaik maršrutā Ainaži-Valmiera-Smiltene kursēja šaursliežu vilciens. Nu tas pārtapis par velosipēdistu un gājēju ceļu, kas ved no Valmieras līdz Ainažiem un cauri Kocēnu novadam vijas 32 kilometru garumā. Lai arī tikai tagad tas oficiāli atklāts, liela daļa iedzīvotāju sportiskām aktivitātēm to izmantojuši jau pērn. 
 
“Ļoti laba ideja atjaunot tos vecos ceļus. Liels pluss -  nav jāuztraucas par satiksmi. Tomēr tā ir vēsture, apskatīt, kā ir bijis, ja pats nekad neesi braucis ar tādu, nav bijusi iespēja,” sacīja velobraucējs Andris Balodis. 

“Nūjošanai viņi ir ideāli, pat kamēr vēl nebija atjaunoti šie tiltiņi, mēs jau viņus izmantojām nūjošanas pārgājienos gana daudz. Un arī šis posms no Dikļiem līdz Grebu kalnam ir iziets pirms tiltiņiem ziemas laikā,” stāstīja nūjošanas instruktore Santa Paegle.

Nūjot pa bijušo dzelzceļa līniju ieradusies arī novadniece Māra Bagāta, kurai šis maršruts saistās ar mīļām bērnības atmiņām. Te redzamās ainavas atgādina laiku, kad ar bānīti viņa devās no skolas uz mājām:

“Kad mācījos vidusskolā Valmierā, pavasarī Valmieras - Limbažu šoseja vienmēr šķīdoņa laikā bija neizbraucama, un vienīgais transportlīdzeklis, ar ko varēju nokļūt mājās, bija šaursliežu dzelzceļš. Devos uz Jāņparka staciju, gaidīju mazo bānīti un devos ceļā. Izkāpu Dikļu stacijā un devos 11 kilometru garā ceļā uz savām dzimtajām mājām.” 

“Zaļā dzelzceļa” sakārtošanai Kocēnu novads saņēma Eiropas Savienības finansējumu vairāk nekā 30 tūkstošu eiro apmērā, un vēl vairāki desmiti tūkstoši ieguldīti no pašvaldības budžeta. Vislielākie līdzekļi bija nepieciešami tiltu atjaunošanai - maršrutā tādi ir septiņi. Bijušās dzelzceļa līnijas sakārtošana gan ir tikai pirmā projekta kārta, jo, lai piesaistītu tūristus, jāveido interesants tūrisma piedāvājums.

“Plāns nākotnē attīstīt dzelzceļu no Zilākalna līdz šim dzelzceļam, tādu atzaru. Vietēji domā un plāno kaut ko attīstīt  saistībā ar tūrismu. Vecās stacijas - tā ir iespēja. Šobrīd arī esam ar vietējām lauku partnerībām izveidojuši tādu savu projektu iekšējo, kur mēs arī uzstādīsim soliņus dzelzceļa malā, dažādas info zīmes, plūsmas skaitītājus,” stāstīja Kocēnu novada tūrisma un projektu speciālists Toms Treimanis.

Projekts “Zaļie dzelzceļi” savieno bijušās dzelzceļa līnijas Vidzemē un Dienvidigaunijā, veidojot vienotu tūrisma maršrutu 750 kilometru garumā. 

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti