Pusdiena

Pusdiena 05.06.2016

Pusdiena

Pusdiena 06.06.2016

Jūrmalā aizdomas par ielu sakārtošanas konkursu savējiem

Jūrmalā aizdomas par ielu sakārtošanas konkursu savējiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Gada sākumā Jūrmalas dome izsludināja atklātu konkursu, kurā meklēja pilsētas ielu seguma atjaunotāju un uzturētāju. Dome paredzēja, ka darbi varētu izmaksāt vairāk par trim miljoniem eiro. No četriem pretendentiem Jūrmala izvēlējās vietējo kompāniju, kas ielu sakārtošanai piedāvāja tieši tādu cenu, kā prognozēja dome. Tomēr vairāki fakti liek šaubīties, vai konkurss bijis īsti godīgs. 

Ielu atjaunošanas un uzturēšanas konkursu Jūrmalas dome izsludināja janvāra beigās, mēneša laikā aicinot uzņēmējus sagatavot piedāvājumu darbiem 52 pozīcijās. Gandrīz puse no veicamā būtu bedrīšu remonti, tomēr Jūrmala gribēja arī bruģa labošanu, «gulošo policistu» izveidi, koku zāģēšanu, kanalizācijas lūku pārveidi un vairākus citus darbus.

Jūrmalas domes Iepirkumu biroja vadītāja Arta Tjarve norādīja, ka pašvaldība vēlējas, lai vienā gadā būtu izdarīti visi ceļu seguma atjaunošanas darbi un nodrošināta uzturēšana, lai varētu nodrošināt drošību uz ceļiem.

Konkursā tika saņemts daudz uzņēmēju jautājumu un iebilžu, tādēļ iepirkuma nolikumu laboja, bet pieteikšanās termiņu pagarināja līdz aprīlim. Visbeidzot konkursā pretendēja četras kompānijas, bet vēl vairākas no Jūrmalas atteicās, jo nespēja izpildīt specifiskās prasības.  

Vadošā ceļu būves uzņēmuma «A.C.B.» izpilddirektors Dzintars Pommers stāsta, ka viņu piedāvājumu Jūrmala noraidījusi, lai gan tas bijis arī lētākais.

“Kā var būt tā, ka lidostā skrejceļu mēs varam uzbūvēt ļoti kvalitatīvi, bet asfaltēt ceļus Jūrmalā nevaram? Turklāt, mūsu cena bija lētāka..” neizpratni pauda Pommers.

Daudzas pašvaldības var rīkot konkursus, kā grib, jo nav vienotās sistēmas, norādīja Pommers. Darba ceļu būvniekiem Latvijā nav daudz, “startējām visos konkursos, kur iespējams, un, ja mūsu cena ir konkurētspējīgā un mūs izmet āra, tad tas nav godīgi, tā nevar darīt”, uzsvēra Pommers.

Par uzvarētāju Jūrmala atzina vietējo kompāniju «Liktenis». Tā specializējusies ceļu darbos, un firmas mājaslapā teikts, ka lielākie klienti ir tieši dome un vairākas Jūrmalas kapitālsabiedrības.

«Lursoft» datu bāzu ziņas liecina, ka pērno gadu «Liktenis» noslēdza ar  5,5  miljonu eiro apgrozījumu, peļņā paturot vienu miljonu eiro. Jūrmalas konkursā, ieskaitot nodokļus, firma tiktu pie gandrīz četru miljonu eiro līguma. Uzņēmuma īpašnieks ir Ivars Šūpulnieks, kas saskaņā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja ziņām ir arī Jūrmalas varas partijas – Zaļo un Zemnieku savienības – ziedotājs. Par ielu konkursu Šūpulnieks ir nerunīgs.

“Nu ko man teikt? Man tur nav ko teikt,” sacīja Šūpulnieks.

Domes pārstāve Arta Tjarve skaidroja – zemākā cena nebija būtiskākais kritērijs, turklāt Jūrmalas ieskatā vietējā firma prasības izpildītu labāk par lielajām ceļu būves kompānijām.

Jūrmalas kompānija atbilda visām prasībām, pārējie pretendenti noraidīti, jo pasūtītājam jāgūst pārliecība, ka pretendents veiks funkcijas kvalitatīvi, droši un pilnvērtīgi, sacīja Tjarve.

Par Jūrmalas ceļu konkursu Iepirkumu uzraudzības birojā ar sūdzībām vērsās četras kompānijas, arī tāda, kas iepirkumā nemaz nepretendēja. Nesagaidot sūdzības skatīšanas dienu, Jūrmala konkursu pārtraukusi. Dome pati nu esot sapratusi, ka ielu atjaunošanas konkursa nolikumā nepieciešami būtiski labojumi.

Dokumenti

Jūrmalas domes sniegtais pamatojums par Jūrmalas pilsētas ielu seguma remonta iepirkumu vasarā

Lejuplādēt

15.25 KB

Taču, kamēr plāno jaunu konkursu, Jūrmala lielā steigā sameklējusi pagaidu ielu bedru lāpītāju. Argumentējot, kādēļ nav rīkots atklāts iepirkums, Jūrmalas dome skaidro – tas bijis drošības jautājums. Par sadarbības partneri Jūrmala izvēlējusies to pašu vietējo firmu «Liktenis», kam tiks vairāk nekā trīs miljonu eiro līgums.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti