Bojāgājušais pilots lidaparātā bijis viens, intervijā Latvijas Televīzijai pastāstīja Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs.
Avarējušais lidaparāts bija pašbūvēts ar koka un auduma jauktu konstrukciju. „Ļoti pazīstams, ļoti plaši izplatīts [modelis]. Pasaulē, iespējams, visvairāk būvētais un izmantotais amatieru būvē, jo tas ir ļoti uzticams un pilotēšanā viegli vadāms,” skaidroja Gorodcovs. Latvijā ir uzbūvēti vairāki šādi lidaparāti.
Iespējams, avarējušais lidaparāts nebija reģistrēts.
Kā norādīja Gorodcovs, Amatieru būves uzraudzības komisija apliecināja, ka kontrolējuši būvniecības procesu līdz galam, bet pirms pieciem gadiem tas pazudis no viņu redzesloka. Iespējams, vēlāk netika nokārtotas visas formalitātes.
„Kas dara uzmanīgus, tā ir informācija, ka tas iepriekš ir lidojis un avarējis. Tagad ir jautājums, kā tas bijis saremontēts,” piebilda Civilās aviācijas aģentūras direktors.
Šis lidaparāts avarējis vismaz divas reizes, un vienā gadījumā avārija bijusi nopietna. Tomēr lidaparāta remontā neesot tikuši iesaistīti citi cilvēki.
Gorodcovs skaidroja, ka paštaisīti lidaparāti neavarē bieži, jo šādiem lidaparātiem ir mazi ātrumi. Tāpēc konkrētā avārija varētu būt saistīta ar iepriekšējiem negadījumiem.