"Ja tā gājēju pāreja būtu 50 metrus tālāk, tas noņemtu stresa situācijas gan gājējiem tikt pāri, gan autovadītājiem palaist gājējus," saka Vanks.
Uzņēmumā "Latvijas Valsts ceļi" skaidro, ka tā pārziņā ir 98 gājēju pārejas, no tām 68 ir neregulējamas. Tuvākajā laikā plānots veikt visu valsts autoceļu tīklā esošo gājēju pāreju auditu. Daļu no tām varētu likvidēt. Tikmēr pilsētā esošās pārejas ir pašvaldību pārziņā.
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Beāte Dambīte stāsta, ka pāreju sakārtošana ir atkarīga no finansējuma.
Katru gadu departaments pārveidojot vismaz piecas gājēju pārejas, lai tās būtu drošākas - vai nu paredzot luksoforu, vai nu speciālu apgaismojumu un citus ceļu satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus.
Latvijai vēl ilgs ceļš ejams līdz drošas ceļu infrastruktūras izveidei. Līdz tam brīdim neatliek nekas cits, kā būt ļoti piesardzīgiem.
"Autovadītājus aicinu būt ļoti uzmanīgus un palaist gājējus, un gājējus es aicinu domāt līdzi, neskatīties telefonos, sagatavoties ielas šķērsošanai un paredzēt, ka automašīna nevarēs nobremzēt tik strauji un varbūt redzamība no automašīnas nav tik laba, lai gājēju pamanītu," uzsver "Drošas braukšanas skolas" vadītājs.
Viņš atgādina, ka arī spilgtas zīmes un labs apgaismojums nenozīmē, ka gājēju pāreja ir droša, jo autovadītājs tik un tā var nepamanīt gājēju.