Pašlaik autobuss maršrutā Liepāja – Rucava – Nida kursē divas reizes dienā, un, kā pārliecinājās TV Kurzeme filmēšanas grupa, pasažieru patiešām ir ļoti maz. Arī Autotransporta direkcijas pērnā gada statistikas dati liecina, ka pasažieru skaits reģionālajos maršrutos dažviet krīt. Tāpēc šāda veida braucieni nav izdevīgi ne pārvadātajam, ne valstij.
“AS “Liepājs autobusu parks”, veicot līguma izpildi no pasūtītāja, no Autotransporta direkcijas, mums ir nolīgta maršruta kilometra cena. Mēs nobraucam attiecīgos kilometrus, viņi mums to samaksā. Bet to daļu, ko mēs esam saņēmuši avansā no pasažieriem, tas skaitās avanss, un tas nāk no tās summas nost. Ir vairāk pasažieru, valsts maksā mazāk; ir mazāk pasažieru, viņi piemaksā vairāk,” skaidro AS “Liepājas autobusu parks” valdes loceklis, izpilddirektors Māris Ārbergs.
Autobusu pietura “Latvija – Lietuvas robeža” ir tuvākā pierobežas zonā esošajam Nidas ciemam. No 1.augusta šī vieta Rucavas novadā paliek bez regulāras sabiedriskā transporta satiksmes. Autobuss kursēs tikai tad, ja pasažieris būs pieteicies braucienam 24 stundas iepriekš, sazinoties ar uzņēmumu “Liepājas autobusu parks”.
“Tas, protams, rada neērtību iedzīvotājiem. Varbūt gadījumi tādi pēkšņie, akūtie braucieni, kad tev vajadzīgs, tad brauciens neiznāk, un jādomā alternatīvas,” saka Rucavas novada domes priekšsēdētājs Jānis Veits.
“Vajag jau tomēr tos autobusus, te jau tā maz mums iet – no rīta un vakarā. Tāpēc, ka tur cilvēku laikam nav, ļoti maz. Ir jau kas tur dzīvo, tie jau būs. Bēdīgi, ja neies,” saka rucavniece Agita.
Līdzīgi spriež arī lietuvietis Kestas: “Protams, tas ir slikti. Jūs atņemat iedzīvotājiem ērtības sasniegt nepieciešamo gala mērķi.”
AS “Liepājas autobusu parks” neizslēdz, ka arī nākotnē turpināsies pasažieru skaita samazināšanās, jo Latvijas lauki kļūst mazāk apdzīvoti. Ieviest līdzīgas izmaiņas citos maršrutos pagaidām nav plānots.