Kuldīgai nākamgad taps digitālais dvīnis

Kuldīgā noslēgumam tuvojas divus gadus ilgs projekts par zaļu pilsētu ar viediem iedzīvotājiem. Nākamgad pilsētai, kas pretendē uz UNESCO statusu, plānots izveidot arī digitālo dvīni, kuru var izmantot, piemēram, dažādu katastrofu gadījumā, novēršot plūdus.

Projektu "Zaļās pilsētas ar viediem iedzīvotājiem" (Greenvolve) līdzfinansē Eiropas Savienības ERASMUS+ programma par pieaugušo izglītību. Kuldīgas pilsēta ir viens no starptautiskajiem sadarbības partneriem, kas sola savus iedzīvotājus informēt par iespējām un veidiem, kā padarīt savu pilsētu zaļāku un viedāku.

Kuldīga – zaļā pilsēta
00:00 / 04:34
Lejuplādēt

"Šis skats ir no Spānijas, Granadas, kur autostāvvieta ir noēnota ar nojumi, uz kuras ir uzlikti saules paneļi, no kuriem tiek lādētas automašīnas, kas novietotas apakšā," par vienu no piemēriem stāsta Kuldīgas digitālo inovāciju centra projektu speciālists Toms Girvaitis.

Viņš datorā rāda izveidoto interneta platformu "Greenvolve", kur līdzās citiem atrodams arī Latvijas karodziņš. Mājaslapa pakāpeniski tiks tulkota latviešu valodā, lai informācija būtu pieejama plašākai sabiedrībai. Mājaslapā pieejama datu bāze par dažādiem zaļajiem risinājumiem pilsētvidē. 

Šobrīd projekts jau tuvojas noslēgumam, bet divu gadu laikā ir pabūts dažādās valstīs – Maltā, Spānijā un citviet – un pētīts, kā citās pilsētās Eiropā ievieš zaļās tehnoloģijas un padara zaļāku pilsētvidi.

Kuldīga projektā iesaistīta, jo ir salīdzinoši zaļa pilsēta.

"Tā kā mēs ejam uz UNESCO statusu, mēs zaļos gaisa dārzus pilsētas centrā neveidosim, bet šis projekts atbalsta dažādus risinājumus arī vecpilsētās, pilsētvidē, arī UNESCO pilsētās. Galvenais, kas tas būs rīks vietējiem iedzīvotājiem, kā papildināt savas zināšanas par zaļiem risinājumiem, kāpēc tie nepieciešami, kā piedalīties sabiedriskajās apspriedēs, kas veicina līdzdalību. To mēs vēlamies attīstīt," skaidroja Girvaitis.

Pilsētā plānots izveidot mobilitātes punktus, jo Kuldīgā ir ierobežots auto stāvvietu skaits.

"Mums ir daudz vienvirziena ielu, vasarā ir liels tūristu pieplūdums, ja mūs vēl apstiprinās UNESCO, tad pieplūdums pieaugs katru gadu. Mobilitātes punktus var ieviest mazāk blīvajās vietās, piemēram, var veidot velonovietnes, īres vietas velosipēdiem, vai tie būtu autobusi, vai elektroskūteri," turpināja Girvaitis.

Kuldīgas digitālo inovāciju centrs nākamgad plāno ieviest arī pilsētas digitālo dvīni. Tikko no pieredzes brauciena uz Japānu atgriezies centra vadītājs Artis Gustovskis, kurš stāstīja, ka Japānā šīs tehnoloģijas ieviestas jau pirms deviņiem gadiem, eksperimenti notikuši arī Rīgā.

Viens piemērs, kādiem mērķiem digitālo dvīni var izmantot, ir dažādu dabas katastrofu gadījumā, novēršot plūdus.

"Ja Kuldīga būtu noskenēta, varētu to izmantot UNESCO attīstībai. Piemēram, Japānā rādīja Parīzes Dievmātes katedrāli, kas nodega. Pirms tam bija uztaisīts digitālais dvīnis, kas ir ļoti precīzs, jo tiek izmantots punktu mākonis, pēc tam, lietojot digitālo punktu mākoni, var restaurēt katru detaļu," paskaidroja Gustovskis.

Šī projekta īstenošanā būs iesaistītas arī citas Kurzemes pašvaldības.

Tikmēr zaļās pilsētas kontekstā projekta dalībnieki no Kuldīgas vēl šogad plāno doties uz Itālijas pilsētu Mantovu, kam jau ir UNESCO statuss un kur būs iespējams iepazīties ar dažādiem risinājumiem viedajām pilsētām, bet projekta noslēgums gaidāms Budapeštā Ungārijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti