Vien pāris dienas pirms izlaiduma saņemta ziņa, ka divi skolēni nav nokārtojuši matemātikas eksāmenu, tāpēc viņi nesaņems apliecību par pamatizglītības iegūšanu.
Direktors uzrunājis viena skolēna vecākus, klases audzinātāja devusies uz mājām pie otra. Tikpat pamatīgs pārsteigums piedzīvots nākamajā dienā, kad, drukājot saņemtos sertifikātus, direktora vietniece atklājusi – abi skolēni eksāmenu tomēr nokārtojuši.
"Viens audzēknis pēc šī morālā sagrāvuma bija absolūti atteicies nākt uz izlaidumu. Tad tikai pēc klases audzinātājas pierunāšanas viņš un vecāki ieradās uz izlaidumu. Tās rūgtās mieles ir ļoti nosēdušās šīm divām ģimenēm. Es domāju, ka par to kādam būtu jāatbild, vismaz jāatvainojas publiski," pauda Baltinavas vidusskolas direktora vietniece Tatjana Začeste.
KONTEKSTS:
Arī Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) kļūdījās ar eksāmenu rezultātu paziņošanu un kļūdas atzīst. Attiecībā uz vidusskolu eksāmenu rezultātu paziņošanu sola tās neatkārtot.
Šogad centralizēto eksāmenu rezultāti pamatskolu beidzējiem kavējās vairākas dienas. Tas radījis satraukumu par to, kā paspēt iesniegt dokumentus iecerētajā vidusskolā. Tāpēc Rīgā nolemts pagarināt dokumentu iesniegšanu uzņemšanai vidusskolā. Dažiem skolēniem arī eksāmenu rezultāti bija norādīti kļūdaini.
No 2022./2023. mācību gada notiek pakāpeniska pāreja uz augstākā līmeņa valsts pārbaudes darbu īstenošanu tiešsaistē. Šajā mācību gadā vidusskolēniem bija paredzēti trīs eksāmeni tiešsaistē – programmēšanā (17. maijā), ģeogrāfijā (22. un 23. maijā) un kultūrā un mākslā (14. jūnijā).