Uz Bauskas šosejas no Tilderiem līdz Iecavai sāks darboties vidējā ātruma radari

Naktī uz ceturtdienu, 28. septembri, uz Bauskas šosejas (A7) no Tilderiem līdz Iecavai (25,3.–40. km) sāks darboties vidējā ātruma kontroles posms. Šajā posmā iekārtas kontrolēs vidējo ātrumu, OCTA, tehnisko apskati un autoceļu lietošanas nodevas samaksu, informēja "Latvijas Valsts ceļi".

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas mēra ātrumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transportlīdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma kopumā jau darbojas:

•           uz Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei (14,1.–20,1. km);

•           uz Vidzemes šosejas (A2) no tilta pār Vējupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei (54,5.–62,3. km);

•           uz Valmieras šosejas (A3) no tilta pār Līčupi līdz Stalbei (36,3.–38,7. km);

•           uz Rīgas apvedceļa (Salaspils–Babīte ) (A5) no Stūnīšiem līdz Jaunmārupei (23,1.–28,6. km);

•           uz reģionālā autoceļa Cēsis–Vecpiebalga–Madona no Jaunkleķeriem līdz  Krustakrogam (P30) (22,1.–29,0. km);

•           no Kokneses līdz Stukmaņiem (102,4.–116,0. km);

•           uz Daugavpils šoseja (A6):

-           aiz tilta pār Aivieksti Pļaviņās līdz mājām Banderi (133,5.–139,2. km);

-           no Krustpils līdz Stūrniekiem (150,2.–159,7. km).

 

Sistēmas vēl ieviesīs:

•           Bauskas šoseja (A7) – no Tilderiem līdz Iecavai (25,3.–40,1. km);

•           Jelgavas šoseja (A8) – no Spodrām līdz krustojumam ar Parka aleju Elejā (50,0.–69,2. km);

•           Liepājas šoseja (A9)

-           no pagrieziena uz Kalnciemu līdz krustojumam ar autoceļu Jelgava–Tušķi–Tukums (P98) (26,1.–38,0. km);

-           no krustojuma ar autoceļu Tebra–Kazdanga–Cildi (V1200) līdz Silkalniem (157,3.–169,7. km);

•           Ventspils šoseja (A10):

-           no Varkaļiem līdz Griķiem (24,1.–30,8. km);

-           no pagrieziena uz Tīreļu taku līdz pagriezienam uz Smārdi (44,9.–52,4. km);

-           no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu (135,0.–140,8. km);

•           valsts galvenais autoceļš Krievijas robeža–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža no Kovališkiem līdz Rušeņicai (A13) (81,8.–88,5. km);

Projektēšanas laikā precizētas iekārtu uzstādīšanas vietas, kas mainījās no sākotnēji plānotajām, ņemot vērā dažādus tehniskos aspektus. Divos posmos šīs korekcijas bija būtiskākas:

•           Tallinas šosejas (A1) posma sākums tika mainīts no 13,44. km uz 14,1. km, lai visā posmā būtu vienāds atļautais braukšanas ātrums 90 km/h;

•           Bauskas šosejas (A7) posma sākums mainīts no 24,24. km uz 25,3. km sakarā ar Ķekavas apvedceļa būvdarbiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti