Dienas ziņas

Prāgā sēro pēc slaktiņa Kārļa Universitātē

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Jūras konteineru pārvadātāji Rīgas ostā gaida rindā

Jūras konteineru pārvadātāji pie Rīgas ostas gaida rindā un veido sastrēgumus

Jūras konteineru pārvadātājiem stundām ilga gaidīšana uz kravu iekraušanu un izkraušanu vienā no Rīgas ostas termināļiem, pārējiem satiksmes dalībniekiem – sastrēgumi. Pārvadātāji situācijā vaino nepareizu plānošanu terminālī, problēmas risināšanā iesaistījās arī Rīgas brīvostas pārvalde.   

Decembra sākumā pārvadātāji pie Baltijas konteineru termināļa Rīgas ostā cits aiz cita gaidījuši līdz pat astoņām stundām. Tas ietekmējis arī galvaspilsētas auto kustību un radījis sastrēgumus.

"Šī problēma ir sākusies jau ne tikai pēdējo trīs nedēļu laikā.

Tā ir saasinājusies pēdējo trīs nedēļu laikā. Tas, ka uzsniga sniegs.. Ir problemātiska kustība transportlīdzekļiem.. Problēma ir, es uzskatu, vairāku gadu laikā. Jo šis terminālis neiegulda līdzekļus tehnikas uzlabošanai," sprieda jūras konteineru pārvadātāju pārstāvis Mareks Vežbickis.

Tehnika novecojusi, darbaspēka par maz, neprecīza plānošana un organizēšana – šie ir vieni no iemesliem, kāpēc rindas veidojušās, uzskata pārvadātājs.

"Tad, kad iet transports iekšā, pašā terminālī, pie dokumentu noformēšanas tiek veidotas nesaprotamas pauzes pa 20–30 minūtēm. Un transports nepārtraukti nāk, līdz ar to veidojas rindas. Kāpēc viņi veido šo pārtraukumu? Neizprotami!" neizpratni pauda Mareks Vežbickis.

Par kravu pieņemšanu terminālā atbild uzņēmums "BCT", kurš kā galveno iemeslu min infrastruktūru uz Kundziņsalu, kur visa autosatiksme gāja pa vienu ceļu.

Tagad gan satiksmes plūsma ir sadalīta. Arī termināla darbalaiks ir pagarināts, lai situāciju uzlabotu.

"Mēs esam ostas uzņēmums, kas visvairāk iegulda, investē savā infrastruktūrā. Tas ir labi zināms gan ostas pārvaldei, gan arī pilsētai.  Šajā ziņā es viennozīmīgi varu atbildēt, ka ne tehnikas, ne darbaspēka trūkums nevarētu būt iemesls," uzsvēra SIA "Baltic Container Terminal" izpilddirektora vietnieks Dmitrijs Kiseļevs.

Pašlaik tiek diskutēts arī par "laika loga sistēmu", lai plūsma būtu vienmērīgāka.

Rīgas brīvostas pārvaldē savukārt stāstīja, ka tā ir viena no aktīvākajām ostas vietām, kas diennaktī apkalpo ap tūkstoti mašīnu.

"Skaidrs, ka viena liela daļa ir un paliek saistīta ar biznesa procesu organizēšanu – tieši kādā veidā šī kustība tiek organizēta uz termināli un no termināļa un kādos laikos. Tas, kas ir runāts ar termināli – viņiem ir jāatrod risinājums, kādā veidā šo savu klientu plūsmu mēģināt salikt pa visu diennakts darbības laiku," norādīja Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Ilgtermiņā gan vajadzētu domāt par autostāvvietām, lai gaidot nenobloķētu ielas.

Pašlaik situācija ir uzlabojusies un milzīgu rindu neesot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti