Sociālajā tīklā "X" bijušais deputāts rakstīja, ka uzņēmies profesionālu izaicinājumu ārpus politikas. Tāpēc pieņēmis lēmumu pārskatāmā nākotnē uz politiskiem amatiem vairs nekandidēt.
Lai iegūtu amatu, Iesalnieks piedalījies publiski izsludinātā konkursā. Jebkādu politisku ietekmi uz konkursu, viņš noliedz.
"Nē, nu politiski... Ņemot vērā, ka nozari pārvalda cita, ideoloģiski ļoti atšķirīga partija, būtu diezgan dīvaini, ja būtu kaut kāds politisks atbalsts," pauda Iesalnieks.
Iesalnieks atsaucas uz to, ka Satiksmes ministriju šobrīd vada Kaspars Briškens no "Progresīvajiem".
Vaicāts, vai viņa pieredze atbilst vairākām amata konkursa nolikuma prasībām, piemēram, ir praktiska pieredze līgumu administrācijā būvniecības jomā, ar līgumu izpildes kontroli saistītā amatā būvniecības nozarē vai ar to saistītā uzņēmumā vismaz trīs gadus, un pieredze vismaz 2 projektu vadīšanā vai vadības komandā, kur sadarbības partneris ir starptautisks būvniecības vai projektēšanas uzņēmums, Iesalnieks atbildēja:
"Visu kandidātu darba pieredze ir uzņēmuma rīcībā un, pieņemu, tikusi rūpīgi izvērtēta, katrā no konkursa kārtām virzot tālāk visatbilstošākos no pieteikušajiem kandidātiem. Sīkāk par atlases procesu aicinu vērsties pie uzņēmuma."
Latvijas Televīzijai uzņēmumā skaidroja, ka konkursā uz amatu piedalījušies kopumā 19 pretendenti. Iesalnieks par labāko atzīts savas pieredzes un izglītības dēļ. Tāpat viņš esot atzinīgi novērtēts interviju laikā un atlases laikā doto uzdevumu izpildes gaitā, demonstrējot izpratni par publiskā sektora un valsts kapitālsabiedrību darbību, būvniecības tiesisko regulējumu, kā arī pieredzi dažāda veida juridisko dokumentu sagatavošanā un izpildes kontrolē.
Iesalnieka darba pienākumi būs savas kompetences ietvaros veikt uzņēmuma deleģēto projektu noslēgto līgumu administrēšanu, nodrošināt noslēgto līgumu īstenošanu atbilstoši līguma nosacījumiem un tiesiskajam regulējumam savlaicīgā un kvalitatīvā veidā, piedalīties departamenta darba plānošanā, koordinēšanā un nodrošināt saistītās iekšējās dokumentācijas izstrādi un uzturēšanu, kā arī citi ar amatu saistītie pienākumi.
Iesalnieks bijis Nacionālās apvienības valdes loceklis, Tieslietu ministrijas parlamentārais sekretārs, Saeimas Juridiskās komisijas priekšsēdētāja biedrs, iepriekšējā satiksmes ministra Jāņa Vitenberga padomnieks juridiskajos jautājumos.
Augstāko izglītību Iesalnieks ieguvis Latvijas Universitātes Juridiskajā fakultātē.
KONTEKSTS:
"Eiropas Dzelzceļa līnijas", kas pilnībā pieder Satiksmes ministrijai, ir projekta "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem, bet daļai būs jāmeklē citi avoti.
Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028. līdz 2030. gadam.