Austrumu maģistrāle Rīgā izmaksās par 7,4 miljoniem eiro vairāk; satiksmi paredz atklāt decembrī

Rīgas lielākā infrastruktūras objekta – Austrumu maģistrāles – būvniecība ir finiša taisnē. 2,8 kilometrus garo maģistrāli, kas Purvciemā un Dārzciemā stiepjas no Vietalvas un Piedrujas ielas krustojuma līdz Ūnijas ielas un Gustava Zemgala gatves krustojumam, plāno pabeigt paredzētajā laikā, savukārt satiksmi atklāt decembrī.

Rīgā Austrumu maģistrāle izmaksās par 7,4 miljoniem eiro vairāk; satiksmi paredz atklāt decembrī
00:00 / 03:28
Lejuplādēt

Vienlaikus Rīgas domē atzina, ka karš Ukrainā, būvmateriālu sadārdzinājums un papildu darbi projektu ir padarījuši dārgāku par vairāk nekā 7 miljoniem eiro.

Kopumā projekts izmaksās 73 miljonus eiro.

Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods skaidroja, ka Rīgā par apvedceļu nozīmību runāts jau pirms daudziem gadiem:

"Ja mēs gribam novirzīt kravas transportu no pilsētas centra, par to ir jāmaksā. Ja mēs apskatāmies uz saviem kaimiņiem, piemēram, Viļņu – viņi šo darbu izdarīja jau pirms 20 gadiem. Rīgai šo apvedceļu iztrūka. Apvedceļi plānošanas dokumentos atrodas kopš, manuprāt, pagājušā gadsimta 60. gadiem. Līdz ar to viņu nozīmīgums bija zināms jau padomju gados. Šobrīd tas vienkārši ir jārealizē."

Domē aplēsts, ka Austrumu maģistrāle kombinācijā ar Daudersalas pārvadu būtiski atslogos pilsētas centru no kravas mašīnām, kas uz ostu brauc pa 11. novembra krastmalu un citām centra ielām.

Vai, maģistrāli atklājot, satiksmes problēmas pilsētā būs atrisinātas?

"Visa šī lielā plūsma, kas tiks labi organizēta, savākta un ļoti ātra, ar lielu blīkšķi, visticamākais, atdursies pret Brīvības ielu. Virziens pa Brīvības ielu uz centru ir problemātisks Gaisa tilta dēļ. Otrs – jādomā, kā atslogot Brīvības ielu. Ziemeļu pārvads būtu ārkārtīgi vajadzīgs, [piemēram], kaut kas jādara ar Ezermalas ielu. Varbūt mēs varam pamainīt kaut kādu ielu virzienus, varbūt mēs varam novirzīt paralēli Brīvības ielai, piemēram, labo pagriezienu sataisīt kaut kur iepriekš [pirms Brīvības ielas un Gustava Zemgala gatves krustojuma, tādējādi] novirzīt [satiksmi] ārā no Rīgas pa kaut kādu citu ielu," norādīja satiksmes eksperts Oskars Irbīts.

Iespējamos sastrēgumus Gustava Zemgala gatves un Brīvības ielas krustojumā pašvaldība neizslēdz,

norādot, ka līdz ar maģistrāles atklāšanu krustojumā plāno mainīt satiksmi. Piemēram, braucot no maģistrāles, aizliegs labo pagriezienu uz Brīvības ielu. Labākais risinājums – uzbūvēt divu līmeņu kustību. Taču tāda varētu parādīties vien desmit gadu laikā.

Austrumu maģistrāles būvniecība sākās 2021. gada maijā, vienlaicīgi realizējot abas būvprojekta kārtas. Būvprojekta pirmajā kārtā darbi noslēgušies, un šobrīd notiek dokumentācijas kārtošana, lai objektu nodotu ekspluatācijā. Savukārt otrajā kārtā sācies būvdarbu noslēdzošais etaps.

"Projekts ir ļoti sarežģīts," atzina būvuzņēmuma "ACB" vadītājs Valdis Lejnieks, norādot, ka vēl ir jāpabeidz asfaltēšana un jāuzstāda barjeras, stabi un luksofori. Tagad jau ir pabeigti līdz 90% plānoto darbu. "Pirmā kārta vēl nav nodota ekspluatācijā, bet darbu pabeigšanas akts ir parakstīts. Otrā kārta – tuvojas finišam. Darbu plānojam pabeigt oktobra beigās/novembra sākumā."

Būvniecību veic piegādātāju apvienība "ACB, TILTS", kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS "A.C.B." un tiltu būvniecības sabiedrība SIA "Tilts".

KONTEKSTS:

Austrumu maģistrāles izbūve nodrošinās Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi (Dzelzavas iela, Gustava Zemgala gatve, Ieriķu iela).

Sākotnēji satiksmes infrastruktūras projekta būvniecību bija plānots pabeigt līdz 2023. gada jūnijam.

Rīgā šogad jāīsteno desmitiem projektu, kas saistīti ar ielu infrastruktūras atjaunošanu un pārbūvi, citādi nevarēs iegūt Eiropas līdzfinansējumu. Līdz ar to satiksmes ierobežojumi pilsētā gaidāmi visu gadu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti