Komisijas priekšsēdētājs Andrejs Judins ("Jaunā Vienotība") skaidroja, ka nav pārliecinošas informācijas, kas apstiprinātu, ka, piemērojot tiesību atņemšanu par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 31 kilometra stundā, tiktu uzlabota un stiprināta ceļu satiksmes drošība.
Jau ziņots, ka pēc tam, kad šādu policijas plānu decembra sākumā atbalstīja Saeimas Juridiskās komisijas Krimināltiesību un sodu politikas apakškomisija, dažu dienu laikā iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" pret ieceri parakstījās vairāki tūkstoši iedzīvotāju.
Šobrīd spēkā esošā likuma redakcija noteic, ka transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu piemēro transportlīdzekļu vadītājiem, kuri atļauto braukšanas ātrumu pārsniedz par vairāk nekā 51 kilometru stundā.
Tāpat deputātu atbalstu neguva priekšlikums transportlīdzekļa vadītājam piemērot naudas sodu par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no sešiem līdz 10 kilometriem stundā.
Iecerēts palielināt sodus par lielāku ātruma pārkāpšanu
Deputāti atbalstīja ierosinājumu, kas paredz nekavējoties informēt transportlīdzekļa īpašnieku, ja tiks fiksēts, ka ceļu satiksmē piedalās transports, kuram noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate vai nav veikta civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana (OCTA).
Iecerēts, ka sodu par šādu pārkāpumu piemēros vienu reizi 24 stundu laikā.
Komisija atbalstījusi ierosinājumu, ka transportlīdzekļa vadītāja dokumentiem līdzi būs jābūt ne vien mehānisko transportlīdzekļu vadītājiem, bet arī velosipēdu un elektroskrejriteņu vadītājiem.
Ar grozījumiem iecerēts palielināt sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā.
Juridiskā komisija turpinās darbu pie likumprojekta izskatīšanas otrajā lasījumā. Lai tas stātos spēkā, grozījumi trīs lasījumos jāatbalsta gan atbildīgajai komisijai, gan Saeimai.