Panorāma

Panorāma

Panorāma

Ilgi būvētā austrumu robeža – kad beidzot būs gatava?

Pabeigta gandrīz puse no šogad plānotajiem Latvijas ceļu remontiem

Plānotie remonti pabeigti gandrīz pusē ceļu, dažviet gaidīšana pie luksoforiem turpināsies

Par 260 miljoniem eiro 2023. gadā plānots remontēt ceļus 570 kilometru garumā, vēstīja Latvijas Valsts ceļi. Augusta vidū ir pabeigta gandrīz puse no tiem, tomēr, kur remonti turpinās, arvien jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem un gaidīšanu pat līdz vienai stundai pie luksoforiem. 

Patlaban darbi norit 61 ceļa posmā, bet vislielākie satiksmes ierobežojumi ir uz Valmieras šosejas. Ir nepieciešama aptuveni viena stunda sastrēgumā vai 30 minūtes citā laikā, lai izbrauktu ceļa posmu no Gaujas tilta līdz Lielstraupei.  

"Es domāju, ka šis ceļa posms ir diezgan nejēdzīgi sataisīts, jo pirms tam tur ceļš bija labā stāvoklī. Praktiski sanāca labam ceļam noņemt to virsējo kārtu," teica valmierietis Jānis. "Mēnesī kādas divas, trīs reizes iznāk [braukt]. Šoreiz stāvēju kādas 20 minūtes, jo bija remontdarbi, bet ceru, ka pēc tam būs labāki ceļi un nebūs remonti vairs."

Tieši šis posms uz Valmieras šosejas ir izpelnījies lielāku uzmanību, jo vizuāli labu ceļu labo atkāroti. 

VSIA "Latvijas Valsts ceļi" pārstāve Anna Kononova pastāstīja, ka uz Valmieras šosejas tiek atjaunots segums.

"Tas ir darbs, kas jāveic regulāri, jo ceļš savulaik ir ticis pārbūvēts, izmantojot Eiropas Savienības fonda līdzekļus. Līdz ar to mums šis ceļš jāuztur tā, lai maksimāli ilgi kalpotu. Tas nozīmē, ka ik palaikam tam ir jāatjauno segums," teica Kononova.

Šoferi atzīst, ka remonti Latvijas ceļiem ir akūti vajadzīgi. 

"Kā tas var būt, ka uztaisa ceļus un pēc pāris gadiem viņi ir bedrēs ar ielāpiem," pukojās Andrejs. "Tas nestrādā, droši vien nestrādā iepirkumi lētākie. Tas vienkārši nestrādā."

"Domāju, ka diezgan --.. salīdzinoši ar Lietuvas, Polijas ceļiem," savu vērtējumu sniedza Jānis. "Man liekas, ka pēdējos gados nepaliek labāki [ceļi]. Manuprāt, ceļi netiek taisīti uz ilgtermiņu, bet uz pāris gadiem. Tad parādās bedres."

"Es diezgan daudz braukāju copēdams, braucu uz Latgali, Ķegumu un pat Jēkabpili. Ceļi beidzamos trīs gadus ir diezgan augstā līmenī," teica Ivars. "Ir atsevišķi posmi kā Bīriņi, Limbaži, kas vispār ir zem katras kritikas. Visā visumā redzam, par ko maksājam nodokļus."

No plānotajiem 570 kilometriem šogad ceļa remonti ir pabeigti 250 kilometru garumā.

"Lielākā daļa remontdarbu plānoti uz reģionālajiem un vietējiem autoceļiem," sacīja Kononova. "Aicinām ievērot satiksmes ierobežojumus un satiksmes organizāciju būvdarbu posmus, nekādā gadījumā nebraukt pie sarkanās gaismas būt pacietīgiem un sagaidīt, kad iedegas zaļais signāls."

Ceļu satiksmes dalībniekiem jārēķinās, ka vairākos ceļa posmos satiksmes ierobežojumi ir iespējami līdz rudenim.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti