Kuldīgas Digitālo inovāciju centrā praktiskajā nodarbībā "Mākslīgais intelekts: Jauna dimensija pieaugušo izglītībā" soli pa solim apgūst, kā mākslīgā intelekta rīkus pielietot dažādām vajadzībām, arī ieskicējot, kā to varētu izmantot krāpnieki un kā no tā izvairīties. Šī ir viena no nodarbībām, kas notiek pieaugušo izglītības nedēļā Kurzemē.
"Manuprāt, ir jāveido izpratne, pieaugušo izglītības atpazīstamība, ka arī šeit mēs varam mācīties gan sev kā personībām, gan arī darba vajadzībām, profesionālai pilnveidei. Jo arī mums bija tieši šis seminārs, ko Grobiņa organizēja. Jā, psihiskā mentālā veselība vairāk ir tieši tev kā personībai, bet, ja tu nebūsi sakārtots savā galvā, tu nevarēsi pildīt savus tiešos darba pienākumus," pauda Liepājas Izglītības pārvaldes pārstāve Agnese Lejniece.
Šai nedēļā pašvaldībās bez maksas piedāvā dažādas nodarbības gan attālināti, gan klātienē. Piemēram, kā veidot dzimtas koku, par bērniem un finansēm, dekoratīvā zāliena ierīkošanu un kopšanu, vīnogu audzēšanu un citām tēmām.
"Es domāju, kā jebkuram cilvēkam jātur roka uz pulsa jautājumos, kas ir globāli," sacīja pasākuma apmeklētāja Gunta Upesdegle.
"Man liekas, ka šī ir ļoti laba lieta, labs projekts, kas varētu aiziet. Daži no mūsu senioru skolas bija piedalījušies zūmā, līdzīgi izmantojot citu novadu piedāvājumu, patiesībā bija ļoti apmierināti tie, kas to izdarīja. Man jau patīk visas labas lietas, kur kaut ko jaunu var uzzināt," sacīja pasākuma apmeklētāja Indra Iveta Gaile.
Ikdienā pieaugušie, tas ir cilvēki vecumā no 25 gadiem, var apgūt gan formālo, gan neformālo izglītību, kuru piedāvā dažādas izglītības iestādes, institūcijas un biedrības.
Kuldīgas novadā tādas ir deviņas vietas. "Es ceru, ka šī nedēļa notiek pirmo reizi, bet ar zināmu regularitāti uz nākošajiem gadiem. Tas būs tā, ka mēs varēsim pieradināt mūsu kurzemnieku pie šīs nedēļas, ka viņš gaidīs un teiks: jā, ko tad jūs atkal šogad varēsiet piedāvāt?" pauda Kuldīgas novada izglītības pārvaldes speciāliste Una Lepse.
Statistikas dati liecina, ka iedzīvotāju skaits, kas piedalās pieaugušo izglītībā, pieaug, bet joprojām tas atpaliek no Eiropas Savienības vidējā līmeņa. Uzlabojumi nepieciešami dažādās pozīcijās. Piemēram, vairāk jāiesaista cilvēki ar zemāku izglītības līmeni, mazāk iespējas papildināt savas zināšanas izmanto vīrieši, kūtrāki ir arī bezdarbnieki. Šīs ir dažas no pozīcijām, kuras atbildīgās institūcijas ņems vērā, plānojot nākamo Eiropas Savienības fondu periodu.