Rīta Panorāma

Laika ziņas

Rīta Panorāma

Gazas ziemeļu daļu pametuši 50 tūkstoši palestīniešu

Brasas tilts atvērts visa veida satiksmei

Satiksmei atvērts pārbūvētais Brasas tilts

No ceturtdienas, 9. novembra, plkst. 7 rītā satiksmei atvērts pārbūvētais Brasas tilts Rīgā. Turpmāk Brasas tiltu varēs izmantot gan gājēji, gan velobraucēji, gan sabiedriskais transports un automašīnas, informēja Rīgas dome (RD).

Brasas tilta būvniecībai ir gara priekšvēsture, tomēr jauna būvprojekta izstrāde, vecā tilta demontāža un jauna tilta izbūve ir aizņēmusi nepilnus trīs gadus.

Brasas tilts ekspluatācijai tika nodots 1959. gadā un līdz pat 2019. gadam netika veikti būtiski darbi, lai uzlabotu tilta tehnisko stāvokli. Sākot Brasas tilta remontdarbus, 2019. gada pavasarī tika konstatēts, ka tilts ir ļoti sliktā stāvoklī un to nepieciešams pilnībā nojaukt, izstrādājot jaunu būvprojektu un būvējot no jauna, atgādināja RD. Vecā Brasas tilta demontāžu sāka 2021. gada vasarā, savukārt 2022. gada maijā sākās jaunā tilta būvniecība.

Būvdarbu vadītājs Pāvels Sidorovs Latvijas Televīzijai pastāstīja, ka objektā vienlaikus strādājuši 60 līdz 70 būvnieku, kas ir daudz. Būvniecības darbi ritējuši kā brīvdienās, tā arī naktīs.

RD priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") norādīja, ka Brasas tilts būtībā uzbūvēts pilnīgi no jauna: "Brasas tilta atjaunošanai nebija cita ceļa kā vien kapitāla pārbūve, kas objektīvi prasīja laiku, taču tagad darbi ir paveikti godam un šī ir nozīmīga investīcija ilgtermiņā."

Vēl šogad paredzēts demontēt pie Brasas pārvada izbūvēto pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvi, kas savieno Kluso ielu ar Gaujas ielu, informēja RD. Pārbrauktuve tika izbūvēta uz būvdarbu laiku, lai nodrošinātu satiksmes plūsmu būvdarbu laikā. Autovadītāji aicināti ņemt vērā, ka pārbrauktuve satiksmei tiks slēgta tuvāko nedēļu laikā un šo darbu laikā satiksmi slēgs Laktas ielā zem Brasas tilta, tādēļ vietas šķērsošanai jāizmanto Brasas tilts.

Vajadzības gadījumā uz šo pārvadu varēs novirzīt arī kravas transportu, atslogojot pilsētas citas maģistrāles.

Taču apvienība "Pilsēta cilvēkiem" tilta projektu kritizē.

"Vienā pusē ietve tika aizstāta ar šo saucamo tehnisko ietvi, kura arī tikai kāds pusmetrs brīvā telpa tikt cauri, kur pat nevarētu ar ratiņiem iziet cauri diemžēl," norādīja apvienības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Brunis Ķibilds.

Apvienība kritizē projektu, jo uzskata, ka tas ir paredzēts mehāniskajiem transportlīdzekļiem, nevis gājējiem vai velosipēdistiem. Ietves esot par šauru, ceļi par platu. Domē atbild, ka, ņemot vērā, ka tur brauks arī sabiedriskais transports, būtu nesamērīgi braucamajai daļai paredzēt minimālo platumu.

Brasas tilta būvniecību veica piegādātāju apvienība "CP – Rīgas tilti".

Projekta summa ir 16 miljoni eiro, no tiem 11,85 miljonus eiro no būvniecības izmaksām plānots segt no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma,

418 tūkstošus – no valsts budžeta dotācijas, bet pārējo – no pašvaldības līdzekļiem.

Ķirsis Latvijas Televīzijai norādīja, ka Rīgas dome iecerējusi remontēt vēl četrus lielos tiltus – Vanšu tiltu, Zemitāna tiltu, Gaisa tiltu un Vairoga ielas pārvadu. Pirms neilga laika izsludināts arī iepirkums par Dienvidu tilta 4. kārtas būvdarbiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti