Dienas ziņas

Nepieciešami skaidri kritēriji par somu pārbaudēm skolās

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Pagarinās 7. tramvaja maršrutu

Rīgā par 2 kilometriem pagarinās 7. tramvaja līniju; izmaksas – 28 miljoni eiro

Lai uzlabotu sabiedriskā transporta pieejamību, palielinātu Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta apkalpoto pasažieru skaitu un izveidotu videi draudzīgu, labi attīstītu transporta sistēmu, ir uzsākti projektēšanas darbi 7. tramvaja līnijas pagarinājumam no pašreizējā tramvaja galapunkta "Dole" līdz Maskavas–Višķu ielas krustojumam, informēja pašvaldībā. Kopējais tramvaja sliežu ceļa pagarinājums būs 2,2 kilometri.

Pēdējo jauno tramvaju līniju Rīgā būvēja pirms 40 gadiem – 1983. gadā, informēja "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

7. tramvaja līnijas pagarinājuma būvdarbus plāno veikt pa posmiem, pirmo posmu paredzēts sākt jau nākamgad, lai 2026. gadā visi darbi būtu pabeigti, informēja Innusa.

Projekta realizācija, tai skaitā būvdarbi, notiks līdz 2026. gada jūnijam. Ieceres īstenošanai ar CBF SIA "Binders" noslēgts līgums par būvprojekta izstrādi, būvdarbiem un autoruzraudzību 28 155 811 eiro (bez PVN) vērtībā.

"Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs intervijā Latvijas Radio skaidroja, ka 28 miljoni eiro ir paredzēti ne vien jaunā sliežu ceļa izbūvei, bet arī 15. trolejbusa maršruta pagarinājumam līdz Višķu ielai. Tāpat galapunktā būs elektrouzlādes stacija, elektroautobusu pieturvieta, starprajonu sabiedriskā transporta pieturvieta.

"Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

"Šajā posmā ir daudz potenciālo "Rīgas satiksmes" klientu," norādīja Golubevs, piebilstot, ka šis ceļa posms arī ir ērti pielāgojams tramvaja līnijas pagarinājumam, ko šobrīd ir sākts projektēt. Tādējādi "Rīgas satiksme" cer palielināt sabiedriskajā transportā apkalpoto pasažieru skaitu.

Ceļu būves firmas SIA "Binders" Būvniecības departamenta direktors Oskars Rikmanis informēja, ka uzņēmums pēdējo gadu laikā īstenojis vairākus tramvaja sliežu ceļu pārbūves un infrastruktūras būvniecības projektus.

"Uzņemoties 7. tramvaja maršruta pagarinājuma īstenošanu Rīgā, vēlamies projektā iekļaut labākos pieredzētos risinājumus. Viss process no līguma parakstīšanas brīža līdz izpildei jāīsteno 29 mēnešu laikā. Projektēšanai atvēlēts gads, bet pirmos būvdarbus plānojam sākt nākamā gada vasaras vidū, paralēli turpinot nākamo etapu projektēšanu," sacīja Rikmanis.

Integrēts transporta punkts un veloceliņš

Krustojumā tiks veidots transportmijas punkts, kurā vienuviet būs pieejams savstarpēji integrēts sabiedriskais transports – autobuss/elektroautobuss, tramvajs, trolejbuss, sniedzot iespēju ērti pārsēsties no viena transporta veida citā. 

Transportmijas punkta nodrošināšanai izbūvēs pievedceļus gan no Maskavas ielas, gan no Višķu ielas. Tiks labiekārtota apkārtējā teritorija, tostarp izveidots ielas apgaismojums, izbūvēta jauna dispečeru ēka.

Līdz transportmijas punktam pa Višķu ielu tiks pagarināts arī 15. trolejbusa maršruts 300 metru garumā.

Pilsēta par saviem līdzekļiem no Doles līdz Višķu ielai papildus izbūvēs arī veloceļu.

Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") atzinis, ka jaunas tramvaja līnijas izbūve pilsētā ir dārga, taču "ļoti vērtīga investīcija, kuras augļus baudīsim gan mēs, gan nākamās paaudzes daudzus gadu desmitus.

"7. tramvaja līnijas pagarinājums par vairāk nekā 2 kilometriem šobrīd ir iespējams, pateicoties Rīgas domes labai sadarbībai ar valdību – jaunais sliežu ceļš tiek izbūvēts par naudu, ko pilsēta saņēmusi no Latvijai piešķirtajiem Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma līdzekļiem," norādīja Ķirsis.

Papildu ieguvums pagarinātai tramvaja līnijai būs tas, ka galapunktā veidosies tā dēvētais mobilitātes punkts, kurā pasažieriem būs ērta pārsēšanās no viena pilsētas vai reģionālā sabiedriskā transporta veida citā, viņš uzsvēra.

Savukārt "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs norādīja – sagaidāms, ka projekts kopā ar citiem Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ietvaros veicamajiem pasākumiem un projektiem palīdzēs paaugstināt sabiedriskā transporta kustības ātrumu, regularitāti, komfortu, veicinot privāto automašīnu pasažieru pārsēšanos uz sabiedrisko transportu, kas palīdzēs ierobežot vieglo automobiļu augošo enerģijas patēriņu un mazināt CO2 emisiju daudzumu.

Kopumā projekta īstenošana uzlabos arī apkaimes vizuālo tēlu un palielinās pilsētvides pievilcību, potenciāli veicinot teritorijas attīstību, uzsvēra Golubevs.

Viņš arī pauda, ka salīdzinoši reāls scenārijs ir izbūvēt jaunu tramvaja līniju uz Ziepniekkalnu, un potenciāls ir arī tramvajam no Juglas līdz Berģiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti