No nākamā oktobra ziemas periodā vairs nedrīkstēs braukt ar vissezonas «M+S» riepām

No nākamā gada 1. oktobra ziemas periodā no 1. decembra līdz 1. martam ar vissezonas riepām, kas marķētas tikai ar apzīmējumu M+S, aprīkoti automobiļi, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, satiksmē vairs nedrīkstēs piedalīties, otrdienas, 7. novembra, sēdē lēma valdība.

Lēmums neļaut vissezonas riepas ar marķējumu M+S (dubļi+sniegs) izmantot satiksmē ziemas periodā pieņemts pērnā gada Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā, pēc kā Satiksmes ministrija (SM) to rosinājusi iekļaut izmaiņās "Noteikumos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa".

SM vērš uzmanību, ka novērots, ka tirgū parādās riepas ar M+S apzīmējumu, kurām protektorā nav iestrādātas speciālās ledus lameles, lai riepas varētu novaldīt uz apledojuša vai slidena ceļa. Tādējādi tās nav paredzētas braukšanai ziemā. 

SM, virzot grozījumus apstiprināšanai, norādījusi, ka, piemēram, Igaunijā jau ieviests nosacījums, ka ziemas riepu apzīmējums ir kalns vai arī sniegpārsliņa, bet M+S Igaunijā vairs netiek uzskatītas par ziemas riepām, kuras atļauts lietot ziemas periodā. 

Tādējādi, sākot ar 2024. gada 1. oktobri, Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajā ziemas periodā automobiļu, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas,

riteņiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, kas īpaši konstruētas izmantošanai sniega vai ledus apstākļos un kas marķētas ar apzīmējumu "kalns un sniegpārsliņa".

Arī Apvienoto Nāciju Organizācija izstrādājusi normatīvo aktu, kurā "kalns ar zvaigznīti" ir ieviests kā vispasaules apzīmējums, norādījusi SM.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Tehniskā departamenta vadītājs Jānis Liepiņš norādījis, ka starptautiskais apzīmējums "kalns un sniegpārsliņa" liecina, ka riepa izgājusi noteiktus testus un atzīta par piemērotu braukšanai sniega, ledus un apledojuma apstākļos. Viņš jau šogad ieteica vissezonas riepu vietā autovadītājiem izvēlēties ziemas riepas ar jauno apzīmējumu, lai tās varētu lietot arī turpmākos gadus.

Vienlaikus Liepiņš aicināja autovadītājus uzstādīt ziemas riepas jau šobrīd, jo vasaras riepu saķeres īpašības strauji samazinās jau pie plus 4-6 grādiem un tas nav droši pie mainīgajiem rudens laikapstākļiem.

Lai nodrošinātu mūsdienu tehnoloģijām un automašīnu attīstībai atbilstošu, objektīvu un precīzu transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroli, noteikumos precizētas arī minimālās prasības tehniskās apskates staciju kontroles iekārtām un aprīkojumam. Tostarp paredzot iekārtas, kas mēra automašīnu tehnisko atbilstību apkārtējās vides ekoloģijas prasībām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti