Panorāma

Rēzeknes slimnīcā pil no griestiem rudenī pārbūvētā ēkā

Panorāma

Panorāma

"Škoda Vagonka" sūta papildspēkus uz Latviju

«Škoda Vagonka» sūta papildspēkus uz Latviju problēmu ar elektrovilcieniem atrisināšanai

Nedienas ar jaunajiem elektrovilcieniem turpinās. Šorīt tehnisku iemeslu dēļ atkal par nepilnu pusstundu kavējās jaunais sastāvs Skultes līnijā. Satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") un uzņēmuma "Pasažieru vilciens" vadība šodien pārrunāja notikušo ar jauno vilcienu ražotāja "Škoda Vagonka" pārstāvjiem, kas nolēmuši sūtīt papildspēkus uz Latviju problēmu risināšanai.

Par vilcienu satiksmi atbildīgās amatpersonas pēdējās dienās vairākkārt uzsvērušas – "ieviešot jebkuru jaunu tehnoloģiju pēc visrūpīgākās testēšanas, sākotnējā periodā jārēķinās ar dažādiem negaidītiem defektiem". Taču pasažieru neapmierinātība aug augumā, jo cilvēki vēlas laikā nokļūt galamērķī, nevis kalpot par bezmaksas testētājiem.

Tādēļ šodienas tikšanās mērķis bija pieprasīt ražotājam "Škoda Vagonka" risinājumus, kā jaunatklātos defektus pēc iespējas ātrāk novērst, lai vilcieni varētu sākt kursēt normālā ritmā.

""Škoda Vagonka" mums apsolīja četras konkrētas lietas.  Pirmkārt, tā ir papildu speciālistu klātbūtne Rīgā. Faktiski 24/7 režīma pieejamība un komandas stiprināšana tieši Rīgā uz vietas," teica satiksmes ministrs.

Šie speciālisti arī veiks padziļinātu defektu analīzi, apmācīs "Pasažieru vilciena" mašīnistus. Tāpat "Škoda" apņēmusies uzlabot krīzes komunikāciju un koordināciju. Tiesa, uz Latvijas Televīzijas vairākkārtējiem aicinājumiem paskaidrot notiekošo ar vilcieniem "Škodas" komunikācijas cilvēki izvairījušies sniegt atbildes. 

Arī Latvijas satiksmes nozares pārstāvji šobrīd plānojot, kā uzlabot situāciju, lai pasažieri pēc iespējas ātrāk tiktu informēti par viņu vilciena kavēšanos.

"Mums ir plānota gan šodien sanāksme ar Autotransporta direkcijas un dzelzceļa pārstāvjiem un rīt ministrijā sanāksme. Tā ka mēs, protams, diskutēsim," sacīja AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Bet kā rīkoties pasažieriem, kuri, iespējams, atkal palikuši stāvošā vilcienā, kamēr amatpersonas kabinetos diskutē?

"Tos kavējumus var redzēt aplikācijā kā notifikācijas. Līdz ar to es aicinātu visus mūsu "Vivi" aplikāciju ielādēt. Tā ir drošākā vieta. Tie, kas lieto "Twitter", var tur meklēt. Bet, ja esat vilcienā, tad tas ir mūsu personāls.

Tie ir konduktori. Ja stacijās ir kases, tad var iet pie kasieriem, jo viņiem arī šī informācija tiek operatīvi piegādāta," klāstīja Grigulis.

"Pasažieru vilciena" vadītājs arī uzsvēra – "Škodas" eksperti visus atklātos defektus novēršot pat ātrāk, nekā līgumā noteikts un, ja nepieciešams, strādājot pat cauru diennakti.

KONTEKSTS:

2023. gada februārī vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" (tagad – "Vivi") Satiksmes ministrijai apliecināja, ka plānots sākt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem jau tā paša gada vasaras beigās, bet vēlāk paziņoja, ka sertifikācijas procesa dēļ tomēr vilcieni nesāks kursēt ātrāk kā rudenī.

Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.

Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās.

Pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem Latvijā galu galā sāka 2023. gada 15. decembrī. Drīz pēc tam vairākiem vilcieniem sāka atklāties defekti, un janvāra sākumā viens no jaunajiem vilcieniem apstājās līnijā Rīga–Skulte.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti