Ukrainā ir tūkstošiem rotaļlaukumu, kur vairs neskan bērnu smiekli un čalas. Tie stāv kā tukšs un drūms atgādinājums tam, ka kopš kara sākuma Krievija nolaupījusi gandrīz 20 000 ukraiņu bērnus un turpina darīt visu iespējamo, lai izdzēstu viņu piederību Ukrainai, viņu kultūru, viņu bērnību.
Instalācija "Krievijas nolaupītie" pie agresorvalsts vēstniecības uzstādīta pēc fonda "Uzņēmēji mieram" iniciatīvas. Kampaņas radošo noformējumu bez maksas veidojuši reklāmas aģentūras "McCann Riga" mākslinieki.
Fonda "Uzņēmēji mieram" direktore Laura Skrodele norādīja: "Šis objekts ir šeit, lai atgādinātu ne vien konkrētās mājas iedzīvotājiem, bet arī visai mūsu sabiedrībai to, kādās šausmās un briesmās dzīvo ļoti liela daļa ukraiņu bērnu vēl joprojām."
Savukārt reklāmas aģentūras "McCann Riga" radošā direktore Sintija Popena pauda: "Šī instalācija "Krievijas nolaupītie" simbolizē bērnību, kas tika atņemta ukraiņu bērniem, un to tukšumu, kas tika atstāts aiz viņiem. Un, ja mēs varēsim izglābt kaut vienu no bērniem, tad tā jau būs ļoti liela uzvara."
Vienlaikus ar mākslas instalāciju palaista arī interneta vietne "russiaswaronchildren.org", kur dažādās valodās aprakstīti dažādi konkrēti nolaupīšanas gadījumi un metodes, kā Krievijas varasiestādes maina nolaupīto bērnu dokumentus un identitātes, kā arī "pāraudzina" viņus, mācot ienīst savus tautiešus un ģimenes.
Sociālās kampaņas autori aicina ikvienu savu iespēju robežās izplatīt šos stāstus tālāk, lai palielinātu starptautisko spiedienu uz Krieviju un panāktu bērnu atgriešanu ģimenēs.