Lai arī attālinātai strādāšanai eksperti saskatīja ne vienu vien ieguvumu, sakot, ka privātās dzīves un darba līdzsvarošana ir viens no ieguvumiem, ko pandēmija nesa, tomēr atgriešanās pie pirmspandēmijas darba ritma tomēr notiek.
Britu raidsabiedrības BBC publikācijā lasāms, ka, piemēram, ASV mazumtirdzniecības kompānija "Amazon" pieprasīs, lai visi biroja darbinieki strādātu klātienē vismaz trīs dienas nedēļā.
Par attālinātā darba ierobežošanu iepriekš paziņojuši arī tādi uzņēmumi kā "Disney" un "Starbucks".
Savukārt "Tesla" un "Twitter" jau pirms laba laika pilnībā pārtrauca attālinātā darba praksi.
Uzņēmumu vadības argumenti, kādēļ darbiniekiem jāatgriežas birojā, ir saistīti ar korporatīvās kultūras un komunikācijas stiprināšanu.
Tieši šis aspekts – piederības sajūta uzņēmumam un darbinieku savstarpējā komunikācija klātienē jau pandēmijas laikā tika piesaukti kā attālinātā darba blakne, kuru kompānijas centās ar dažādiem paņēmieniem mazināt.
BBC norāda arī uz statistikas datiem, kas liecina, ka attālinātā darba prakse lēnām zaudē aktualitāti. No mājām nostrādāto dienu īpatsvars janvārī samazinājās līdz 27%, salīdzinot ar gandrīz 35% gadu iepriekš, liecina ikmēneša tiešsaistes aptauja par darba režīmu un attieksmi, ko Stenfordas ekonomists Nikolass Blūms un citi veic kopš 2020. gada maija.