Dienas ziņas

20 gadu kopš pirmā dzirdes implanta bērnam

Dienas ziņas

GKR ceļā uz Rīgas domi

Infrastruktūra ostā ir, bet vai būs kravas?

Liepājas ostā atklāj modernizētu dzelzceļa infrastruktūru

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Piektdien, 28. februārī, svinīgi atklāja Liepājas ostas modernizēto dzelzceļa infrastruktūru – jaunizbūvētus un rekonstruētus sliežu ceļa posmus, kas ostu savieno ar Liepājas dzelzceļa staciju. Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde skaidro, tas uzlabos dzelzceļa sastāvu manevrēšanas ātrumu, tomēr tajā pašā laikā jau plaši izskanējis, ka Latvijā dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs pērn samazinājies par 15,8%.       

Esošo sliežu ceļu rekonstrukcija un jaunu posmu izbūve nepilnu 2 kilometru garumā starp Liepājas dzelzceļa staciju un ostu notika Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda projekta ietvaros par aptuveni 2,4 miljoniem eiro.

Naudu ieguldīja, lai paātrinātu kravu pārvadājumus, kas notiks jau pa diviem paralēliem sliežu ceļiem, kā arī atvieglotu ostas tuvumā esošās maģistrālās ielas pārbrauktuvi.

Pērn Latvijā piedzīvotais pa dzelzceļu pārvadāto ogļu un naftas produktu kravu apjoma kritums saistībā ar jaunā objekta lietderību satiksmes ministru Tāli Linkaitu (Jaunā konservatīvā partija) neuztrauc.

“Tas netraucēs Liepājas ostai, jo te kravas ir diversificētas, nav paļaušanās tikai uz viena veida kravām. To redzam arī pēc decembra un janvāra rādītājiem, ka kravu apjomi ir stabili,” norādīja Linkaits.

 “Šī dzelzceļa vagonu intensitāte atsevišķos laika posmos ir ļoti liela. Vēl viens savienojošais dzelzceļš dod iespēju pa divām sliedēm šķērsot pārbrauktuvi,” sacīja Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš.

Satiksmes ministra vizītes laikā tika pārrunāts arī Liepājas ostas turpmākais pārvaldības modelis. Līdz šī gada 1. jūlijam valdībai jāizstrādā koncepcija visu Latvijas ostu pārvaldībai.

Liepājas SEZ pārvalde cer, ka valdība nepārņems Liepājas ostu tā, kā tas izdarīts Rīgas un Ventspils ostu gadījumā.

“Darām visu, lai tas nenotiktu. Tas būtu vissliktākais, jo tad Rīgā lems visu par Liepāju, un diez vai rīdziniekiem Liepāja būs sirdij tik tuva kā mums – liepājniekiem. Esam ar ministru uz viena viļņa –  uz Liepājas ostu skatāmies atsevišķi no Rīgas un Ventspils,” pauda Liepājas domes priekšsēdētājs, Liepājas SEZ valdes priekšsēdētāja vietnieks Jānis Vilnītis.  

Tomēr valdība šogad jau atbalstīja grozījumus Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas nolikumā, palielinot valsts ietekmi lēmumu pieņemšanā,

 “Tagad visas prasības, ko dara valsts kapitālsabiedrības, tiek pārnestas uz Liepājas SEZ darbības principiem,” sacīja Linkaits.

Liepājas ostā pagājušajā gadā pārkrauti 7,334 miljoni tonnu kravu, kas ir par 2,7% mazāk nekā 2018. gadā. Savukārt šī gada janvārī - attiecībā pret pagājušā gada pirmo mēnesi - atkal vērojams neliels kravu apjoma kāpums.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti