«Latvijas dzelzceļa» padomē ieceļ Andri Liepiņu un Reini Cepli

Satiksmes ministrija (SM) kā valsts AS "Latvijas dzelzceļš" akcionārs piektdien, 7. jūnijā, dzelzceļa padomes locekļu amatā apstiprināja Andri Liepiņu un Reini Cepli, informē SM.

Kopumā konkursā uz abiem dzelzceļa neatkarīgo padomes locekļu amatiem saņemti 44 pieteikumi.

Padomes locekļa bruto atalgojums saskaņā ar valdības noteikumiem un Pārresoru koordinācijas centra vadlīnijām ir 2208,60 eiro mēnesī, piebilst SM.

Attēlā Andris Liepiņš
Liepiņš ir absolvējis Rīgas Tehniskās universitātes Rīgas Biznesa skolu, iegūstot maģistra grādu biznesa vadībā, kā arī Kolumbijas Universitāti (ASV), iegūstot maģistra grādu starptautiskajās attiecībās, Latvijas Universitāti (LU), iegūstot maģistra grādu sabiedrības vadībā un bakalaura diplomu ekonomikā.

 

Liepiņa līdzšinējā darba pieredze – AS "Latvenergo" padomes priekšsēdētāja vietnieks, audita komitejas un cilvēkresursu komitejas loceklis; valsts AS "Starptautiskā lidosta “Rīga"" valdes priekšsēdētājs; AS "AirBaltic Corporation" padomes priekšsēdētājs; no 2001. – 2014. gadam Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieks.

Ceplis absolvējis  LU Ekonomikas fakultāti, iegūstot bakalaura grādu ekonomikā, kā arī  Amerikas Savienotajās valstīs  iegūts  sertificēta finanšu analītiķa grāds (CFA institūtā). Ceplis ir  auditorkompānijas "Baker Tilly Baltics" padomes priekšsēdētājs un ģimenes veselības centra "Stārķa Ligzda" valdes loceklis, kā arī SIA "Good Health" valdes priekšsēdētājs un SIA "Respectful Consulting" veselības aprūpes produktu attīstības vadītājs.

Attēlā Reinis Ceplis
Cepļa līdzšinējā darba pieredze – Somijas publiskās AS "Lassila & Tikanoja PLC" Latvijas meitas uzņēmuma SIA "L&T" (tagadējais nosaukums SIA “Clean R”) vadītājs; AS "A.C.B." finanšu direktors; investīciju bankas "Suprema" korporatīvo finanšu speciālists; investīciju bankas "Trasta komercbanka" korporatīvo finanšu speciālists; Rīgas Fondu biržas Listinga departamenta vadītājs.

 

Konkurss uz "Latvijas dzelzceļa" neatkarīgo padomes locekļu amatu organizēts divās kārtās. Pirmajā kārtā notika dokumentu atlase, vērtējot darba pieredzi, izglītību un sabiedrības attīstības redzējumu. Savukārt uz otro kārtu uzaicināti 11 pretendenti, kuri pirmajā kārtā ieguva lielāko punktu skaitu. Otrā kārta notika intervijas veidā, vērtējot kandidātu spējas sniegt kompetentas atbildes uz jomai specifiskiem jautājumiem, stratēģiskās plānošanas spējas, vadības spējas, spējas noteikt mērķus, pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību, komunikācijas prasmes, svešvalodu zināšanas, skaidro SM.

Nominācijas komisiju vadījaSM valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands. Komisijā darbojās arī SM Dzelzceļa  departamenta direktors Patriks Markēvičs, Pārresoru koordinācijas centra Kapitālsabiedrību pārvaldības nodaļas vadītāja Dzintra Gasūne, neatkarīgā eksperte – Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore Līga Meņģelsone un Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības priekšsēdētājs Savelijs Semjonovs.

"Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš paziņojumā medijiem pauž pārliecību, ka jaunieceltie uzņēmuma neatkarīgie padomes locekļi Liepiņš un Ceplis stiprinās padomes darbu.

"Augsti novērtēju akcionāra izraudzītos ekspertus, kuri piebiedrosies esošajiem padomes locekļiem, tādējādi ar savu neatkarību vēl vairāk stiprinot padomes darbu. Valsts tautsaimniecībai svarīga uzņēmuma darbībai ir jāatbilst visiem OECD labas korporatīvās pārvaldības principiem, un padomes stiprināšana ar vēl diviem neatkarīgajiem locekļiem ir viens no soļiem uz šo mērķi," uzskata Bērziņš.

Līdz šim "Latvijas dzelzceļa" padomē darbojās trīs locekļi - padomes priekšsēdētājs, valsts AS "Latvijas valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, SM Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups, kā arī neatkarīgais loceklis – Latvijas Lauksaimniecības universitātes Senāta un Konventa loceklis Aigars Laizāns.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības - AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDz Loģistika".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti