Latvijā reģistrēti 104 sociālie uzņēmumi, no tiem 57% – Rīgā

Kopš 2018. gada 1. aprīļa, kad stājās spēkā Sociālā uzņēmuma likums, ir reģistrēti 104 sociālie uzņēmumi, no kuriem lielākā daļa jeb 57% atrodas Rīgā, otrdien, 16. jūnijā, valdības sēdē informēja Labklājības ministrija (LM).

No LM sagatavotā ziņojuma izriet, ka vispopulārākā darbības joma sociālo uzņēmēju vidū ir darba integrācija, kurā darbojas 34% uzņēmumu, izglītības joma - 23% un iekļaujoša pilsoniskā sabiedrība, kultūras daudzveidība - 10%.

No visiem sociālajiem uzņēmumiem lielākā daļa atrodas Rīgā (57%) un Pierīgā (14%), Kurzemē darbojas 10%, savukārt Zemgalē 8%, Vidzemē 6% un Latgalē 5%. 

"Ņemot vērā, ka Sociālā uzņēmuma likuma pirmā darbības gada laikā bija reģistrēti 49 uzņēmumi, kuriem tika piešķirts sociālā uzņēmuma statuss, un otrā gada laikā reģistrēto sociālo uzņēmumu skaits ir dubultojies, ir pamats uzskatīt, ka, turpinoties sociālo uzņēmumu atbalsta mehānismu īstenošanai, sociālo uzņēmumu skaits līdz 2022. gada beigām varētu dubultoties," prognozēja LM.

LM sadarbības partneris "Altum" sociālajiem uzņēmumiem sniedz finansiālu atbalstu dažādu biznesa projektu īstenošanai granta veidā. Sociālie uzņēmumi var pretendēt uz grantu līdz 200 000 eiro līdz divu gadu biznesa projektu īstenošanai, ja biznesa plāns atbilst izvirzītajām prasībām, tai skaitā attiecībā uz ilgtspēju un sociālās ietekmes radīšanu. Līdz 1. jūnijam "Altum" ir noslēdzis 72 granta līgumus par kopējo summu 4 390 000 eiro, vidējais grants ir 61 000  eiro.

Lai pilnveidotu sociālās uzņēmējdarbības regulējumu, LM plāno izstrādāt grozījumus Sociālā uzņēmuma likumā, pilnveidojot sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanai izvirzītās prasības.

Tāpat plānots izstrādāt grozījumus regulējumā, lai precizētu sociālā uzņēmuma statusa piešķiršanas un uzraudzības kārtību, pilnveidotu Sociālo uzņēmumu komisijas darba organizāciju, paplašinātu LM iespējas saņemt informāciju no valsts institūciju datubāzēm u.c.

KONTEKSTS:

Sociālā uzņēmuma likums Latvijā spēkā stājās  2018. gada aprīlī. Ar to vēlas sekmēt sociālās atstumtības riskam pakļauto iedzīvotāju nodarbinātību. Ir noteikti kritēriji sociālā uzņēmuma statusa iegūšanai un atbalsta mehānismi šādiem komersantiem. Šāda veida uzņēmumi strādā, lai radītu labvēlīgu sociālu ietekmi, piemēram, kultūras, izglītības jomā, dzīvnieku aizsardzībā un citās jomās. Tajā var nodarbināt, piemēram, cilvēkus ar invaliditāti. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt