4. studija

Ogres stāvvietas

4. studija

Frizēšana narkozē

Lācītis Ķepainītis

«Laima» cīnās pret Krievijā ražoto «Lācīti Ķepainīti»

"Lācītis Ķepainītis" nokļuvis tiesas sēžu gaiteņos, kur uzņēmuma "Laima" ražotā konfekte "Lācītis Ķepainītis" cīnās tiesas gaiteņos ar importa "Lācīti Ķepainīti". LTV raidījums "4.studija" sekoja šokolādes rūgtās garšas stāstam un veica ekspertu aptauju par abu ražotāju konfekšu garšām. 

"Laimai" preču zīme "Lācītis Ķepainītis" ir kopš 1995.gada, bet konfektes iepakojums, uz kura attēlota Ivana Šiškina glezna "Rīts priežu mežā", reģistrācijai tika pieteikta vien 2010.gadā. Pret šo preču zīmi tika saņemts iebildums no Krievijas saldumu ražotāja koncerna "Krasnij Oktjabrj", ka nelikumīgi tiek lietota viņu preču zīme.

""Lācītis Ķepainītis" un vēl daži zīmoli tika piešķirti "Laimai" kā vienīgajiem ražotājiem Latvijā. Laiku pa laikam mēs saskaramies ar gadījumiem, kad kāds ražotājs no Krievijas, Ukrainas vai Lietuvas, vai kāds lielveikals mēģina ievest un tirgot preču zīmes, kas šeit Latvijas teritorijā pieder mums," stāsta "NP Foods" valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

"Patentu apelācijas padome izskatīja šo strīdu un konstatēja, ka "Krasnij Oktjabrj" nepieder šādas autortiesības, jo viņi nevarēja uzrādīt dokumentus, ka viņiem šādas tiesības pieder," sacīja Patentu valdes Preču zīmju departamenta direktore Dace Liberte.

Lieta tika izbeigta par labu "Laimai", kura ik gadu iesniedz prasības tiesā pret vairākiem uzņēmumiem par preču zīmes piederību.

"Mums nepatīk tiesāties, bet, ja mums galīgi kāpj uz galvas virsū un šādi rīkojas, tad jebkurš normāls saimnieks aizstāv savu īpašumu. Mēs uzskatām, ka ir jācīnās, ja mūs kopē un citi paši nejēdz uzradīt kaut ko vērtīgu," "Laimas" viedokli pauž "NP Foods" valdes priekšsēdētājs Gulbis.

Šobrīd "Laima" ir vērsusies pret pieminēto "Krasnij Oktjabrj", lai tiktu liegts Latvijā tirgot preču zīmi "Miška Kosolapij".

"Tas galvenais vienmēr ir patērētājs, lai patērētājs nejauši viena produkta vietā nenopirktu otru," sacīja Patentu valdes pārstāve Liberte un piebilst: "Zīmolam ir tā vērtība, jo mēs laiku pa laikam pērkam nevis preces, bet zīmolus."

Un strīdi par preču zīmi nav retums. "Lācītis Ķepainītis" esot viena no labāk pārdotajām konfektēm, līdzība starp abām konfektēm ir nepārprotama, pat cena. Bet garša atšķiras.

Pircējs būs uzticīgs vienam konkrētam zīmolam ar nosacījumu, ja ražotājs būs parūpējies par konfektes garšu.

"Cieta. Šī ir labāka. Šī ir cietāka un šokolāde nav garšīga. Mēs varbūt esam pieraduši vairāk pie savas," sacīja viena no raidījuma "4.studija" ekspertēm.

"Pirmkārt, tā nav svaiga. To var pateikt pēc vafeles un šokolādes. Otrai ir kraukšķīga vafelīte, laba šokolāde, svaiga," vērtē otra eksperte.

"Kura ātrāk kusīs, tā būs labāka, tur būs vairāk kakao masas, līdz ar to - vairāk kakao sviesta. Jo vairāk sojas, jo mazāk kūst. Ja šokolāde vairāk kūst, tas nozīmē, ka tur ir vairāk kakao masas un tā ir labākas kvalitātes. "Laimai" masa ir laba, tikai var redzēt, ka glazūras ir mazāk nekā krievu konfektei," vērtē Sorenta Miezīte, kas strādājusi AS "Laima" no 1961. līdz 1971.gadam.

Garšas ziņā - trīs pret nulli Latvijas ražotāja labā, bet, lai uzzinātu, kurš "Lācītis Ķepainītis" stiprāks - vietējais vai ievestais, atliek gaidīt tiesas spriedumu.

 

Saistītie raksti
1 komentārs
meh
Iedomātais īpašums.
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti