Rīta intervija

Intervija ar Saeimas ārlietu komisijas vadītāja vietnieku Rihardu Kolu

Rīta intervija

Intervija ar Baltijas Mediju izcilības centra izpilddirektori Ritu Rudušu

Intervija ar "Pasažieru vilciens" vadītāju Andri Lubānu

Jaunie tarifi varētu samazināt «Pasažieru vilciena» ieņēmumus par 1,5%

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

No piektdienas “Pasažieru vilciens” ievieš jaunu biļešu sistēmu un cenas. Uzņēmums sola, ka zonu sistēma būs vienkāršāka, turklāt izmaiņas nenozīmē cenu kāpumu, intervijā Latvijas Radio pastāstīja uzņēmuma “Pasažieru vilciens” vadītājs Andris Lubāns.

 “Jau iepriekš solījām biļešu sistēmas revolūciju ar evolūcijas iezīmēm,” sacīja Lubāns.

Viņš skaidroja, ka visas vilcienu elektrificētās līnijas un līnija Rīga – Lugaži no piektdienas, 1.aprīļa, sadalītas trīs līdz piecās zonās, un jaunā sistēma paredz, ka brauciens vienā zonā maksā 0,8 eiro, nākamajā zonā – vēl 0,6 eiro klāt, un tālāk katra nākamā – trešā, ceturtā, piektā zonā – vēl 0,5 eiro par katru zonu.

Līdz ar to kopumā Latvijā būs 17 iespējamās vilcienu biļešu cenu kombinācijas līdzšinējo vairāk nekā 900 kombināciju vietā. Un sistēmas vienkāršošana savukārt ļaus pakāpeniski piedāvāt pasažieriem jaunus pakalpojumus – biļešu iegādi interneta un mobilajās aplikācijās, pašapkalpošanās automātos stacijās,  klāstīja Lubāns.

Ņemot par bāzi pagājušā gada pārvadāto pasažieru skaitu un pieņemot, ka arī turpmāk vilcienus izmantos tieši tikpat daudz pasažieru un viņi izmantos tieši tos pašus maršrutus, uzņēmuma ieņēmumi par biļetēm samazināsies par 1,5%.

Tas apliecina, ka galvenais mērķis ir nevis palielināt ieņēmumus, bet vienkāršot sistēmu, norādīja uzņēmuma vadītājs.

Kopumā gan pasažieri samaksās mazāk, bet katram pasažierim izmaksas mainīsies individuāli, kādam biļetes cena pieaugs, kādam – samazināsies, taču, veidojot šo sistēmu, uzņēmums centās panākt, lai biļešu cenas kāpums nepārsniegtu 30 eirocentus par vienu braucienu, stāstīja Lubāns.

Viņš arī norādīja, ka lai gan pēdējos gados gan pasažieru skaits nedaudz samazinājies, pērn izdevās šo kritumu apturēt, un pērn, salīdzinot ar 2014.gadu, samazinājums bija tikai aptuveni 1%. Tagad “Pasažieru vilciens” cer būtiski palielināt pasažieru skaitu, piedāvājot lielāku komfortu un labāku pakalpojumu kvalitāti ar jaunajiem vilcieniem.

Tas nostrādājis Igaunijā, tas ļauj ar lielām cerībām raudzīties nākotnē, jo ceļu attālumu vairs nerēķina attālumā, bet ceļā pavadītajā laikā, turklāt ņemot vērā to, ko šajā laikā var izdarīt, norādīja Lubāns.

Viņš neprognozēja, kad tieši jaunie vilcieni varētu parādīties Latvijā, bet pastāstīja, ka ir noslēgusies vilcienu iepirkuma pirmā kārta, tālāk atlasītas piecas kompānijas un notiek dokumentācijas gatavošana otrajai kārtai.

Jau ziņots, ka vilcienu iepirkuma otrajai kārtai kvalificējas visi pieci pieteikumu iesniedzēji - „Talgo”, CAF, „Stadler”, „Škoda”, kā arī „Siemens AG” un „Sinara Group” kopuzņēmums OOO „Uraļskije lokomotivi”.

Konkurss paredz 32 piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ar 400-450 sēdvietām piegādi.  

Iepriekšējais konkurss, kurš 2012.gada aprīlī beidzās ar līguma slēgšanu ar Spānijas uzņēmumu "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), tomēr izgāzies. Līguma darbība pārtraukta un lieta par nesaimniecisku darbību, rīkojot šo iepirkumu pērn, ir nodota tiesai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti