Sadaļas Sadaļas

Rīta Panorāma

Aicina skolēnu pārtikas pakas komplektēt no vietējiem produktiem. Saruna ar Juri Lazdiņu

Rīta Panorāma

Briti pētīs milzu aisbergu Antarktikā

ES stingrāk kontrolēs jauno tehnoloģiju kompāniju darbību

EK rosina stingrākus noteikumus interneta platformām

Eiropas Komisija (EK) nākusi klajā ar jauniem digitālo pakalpojumu un tirgus likumprojektiem. Tie paredz būtiski pārskatīt pašreizējo interneta milžu darbības noteikumus ar mērķi padarīt viņu darbību caurskatāmāku un atvērtāku godīgai konkurencei. Apstiprināšanas gadījumā jaunie noteikumi ļaus iespējamos pārkāpumus novērst krietni ātrāk, bet priekšā vēl ir liela politiska cīņa.

EK rosina stingrākus noteikumus interneta platformāmArtrjoms Konohovs

Tādas korporācijas kā “Google”, “Amazon”, “Facebook” un “Apple” pēc daudzu Eiropas politiķu domām ir kļuvušas pārāk lielas. Lai gan šie uzņēmumi nemitīgi iegulda naudu jaunu tehnoloģiju izstrādē, to dominējošā pozīcija tirgū būtiski ietekmē konkurenci. Citiem vārdiem sakot: jauniem spēlētājiem šajā tirgū ir grūti ienākt, jo minētās korporācijas uzstāda spēles noteikumus.

Labs piemērs ir tirdzniecība internetā. Eiropas Komisija jau pirms vairākiem gadiem ir atzinusi, ka lielās platformas priekšplānā izvieto ar tām saistītās preces un pakalpojumus. Savukārt konkurentu piedāvājumu bieži vien var atrast tikai trešajā vai ceturtajā meklējuma rezultātu lapā.

Tādēļ maziem un vidējiem uzņēmumiem rodas jautājums: sākt tirgot savus pakalpojumus ar interneta milžu starpniecību un maksāt tiem lielu komisiju vai tomēr visiem spēkiem mēģināt radīt alternatīvu piedāvājumu.

Līdz ar to Eiropas Komisija rosina jaunus noteikumus, kas padarīs sociālo tīklu, preču tirdzniecības un citu platformu darbību krietni caurskatāmāku un atbildīgāku.

Jau tagad ir skaidrs, ka interneta milži ar jauniem priekšlikumiem nav pārāk apmierināti.

Ir zināms, ka šo uzņēmumu pārstāvji aktīvi lobē savas intereses Briselē. Arī publiski, piemēram, “Facebook” pārstāvis ir norādījis portālam “Euractiv”, ka jauniem noteikumiem būtu jāskar arī “Apple”. Kompānijas pārstāvis sacīja, ka “Apple” kontrolē veselu ekosistēmu no ierīces līdz programmatūrai un izmanto savu varu, lai kaitētu attīstītājiem, klientiem un tādām platformām kā “Facebook”.

Līdz šim Eiropas Komisija ir mēģinājusi cīnīties ar šādām problēmām, izmantojot konkurences noteikumus. Tomēr katras sūdzības izskatīšana parasti aizņem vairākus gadus un vēlāk sodi tiek pārsūdzēti tiesā. Bet sūdzībā norādītā problēma visu šo laiku turpina pastāvēt.

Tādēļ Eiropas Savienības iekšējā tirgus komisārs Tjerī Bretons uzstāj, ka jauniem noteikumiem būtu jāļauj ātri atrisināt vienu vai otru jautājumu.

Eiropas patērētāju organizācija BEUC no savas puses piebilst, ka platformām ir jākļūst atbildīgām par pārdoto preču drošumu. Kā piemēru tā min vairākus ugunsgrēkus, ko izraisīja nekvalitatīvas Ziemassvētku lampiņas. Patērētāji tās visbiežāk ir pirkuši Ķīnas interneta platformās, neapzinoties, ka pārdevējs šajā gadījumā neatbild par preces kvalitāti un atbilstību standartiem.

Savukārt apģērbu un modes preču ražotāju alianse „Kopā pret viltojumiem” pauž sarūgtinājumu, ka noteikumos platformām nav uzlikts lielāks pienākums cīnīties ar viltoto zīmolu tirdzniecību internetā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt