Panorāma

Baltijas aizsardzības ministri Krievijas manevrus vērtē nopietni

Panorāma

Enerģijas dzērieni - no 18!

Vai "Air Baltic" vajadzēs papildus naudu?

«airBaltic» akcionāri lems par uzņēmuma nākotnes attīstību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Jau nākamnedēļ "airBaltic" akcionāri lems par uzņēmuma nākotnes attīstības vīziju. Lai gan pirms tās apspriešanas izskanējuši minējumi, ka kompānijai vajadzēs papildus investīcijas lidmašīnu parka modernizācijai, to noliedz kā "airBaltic" vadība, tā arī Satiksmes ministrijā. Eksperti gan pieļauj, ka jauni ieguldījumi tomēr būs vajadzīgi. 

Ja vēl pirms trim gadiem, raugoties uz nacionālās aviokompānijas "airBaltic" 120,6 miljonu eiro zaudējumiem, šķita, ka tās bankrots ir neizbēgams, tad pēc veiktās restrukturizācijas situāciju izdevies mainīt. Kaut šogad Ukrainas krīzes dēļ pasažieru apjoms ir sarucis par 10% šogad "airBaltic" plāno nopelnīt  piecus miljonus eiro.

Kādu ceļu uzņēmums ies turpmāk, akcionāri lems jau jaunnedēļ, apspriežot "airBaltic" attīstības vīziju līdz 2020.gadam. Ko tā paredz, uzņēmuma vadītājs Martins Gauss komentē izvairīgi.

Ir vairākas iespējas. Tādējādi kompānijas akcionāram būs jāizlemj, kura attīstības opcija ir vispiemērotākā. Pašreizējo akcionāru interese ir Latvijas gaisa satiksmes infrastruktūras attīstība. Tādējādi katrai stratēģijai ir jākalpo šīm interesēm, savukārt "airBaltic" ir tikai instruments šo mērķu sasniegšanai, lai ko tas nozīmētu kompānijai,” saka "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Tiesa, vēl nesen kompānijas viceprezidents Jānis Vanags laikrakstam "Dienas Bizness" uzsvēra, ka jaunās stratēģijas īstenošanai vajadzēs papildus investīcijas. Vitāli svarīga attīstībai būs flotes nomaiņai, aizstājot pašreizējās “Boeing 737” tipa lidmašīnas ar jaunām “Bombardier C300” sērijas lidmašīnām. To, ka šiem mērķiem atkal tiktu izmantota valsts nauda, noliedz kā Gauss, tā  satiksmes ministrs.

Es arī no kompānijas neesmu dzirdējis nekādas indikācijas, ka kaut kāda papildu valsts nauda būtu nepieciešama,” norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss ("Vienotība"). “Varu pateikt pilnīgi droši, ka valsts budžetā šādiem mērķiem nauda nav paredzēta un tādas tam nav."

Gauss norāda, ka lidmašīnu iegādei tiks izmantoti līzinga kompāniju pakalpojumi. Tomēr citādi domā aviācijas nozares eksperts Tālis Linkaits.

Tas nav nekāds noslēpums. Arī līdzšinējā kompānijas plānā ir paredzēts, ka papildus investīcijas būs nepieciešamas tajā brīdī, kad kompānija pirks jaunas lidmašīnas. Vai tā būs kredītlīnija, vai akcionāriem būs nauda jāiegulda, bet viens ir skaidrs - līdzekļi attīstībai būs nepieciešami,” uzskata aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Viņaprāt, izšķirošie lēmumi par investīcijām tiks pieņemti pēc gaidāmajām Saeimas vēlēšanām. Šobrīd papildu līdzekļu iepludināšana "airBaltic" būtu nepopulārs solis. Šādu atbalstu liedz arī Eiropas Savienības likumdošana. Jau šobrīd Eiropas Komisija pēta, cik likumīgi bija "airBaltic" iepriekš sniegtie atbalsta pasākumi. Šīs izmeklēšanas rezultāti gaidāmi jau tuvākajā laikā. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti