Satiksmes ministra priekšlikums tuvākajās dienās tiks iesniegts izskatīšanai arī Eiropas Savienībā, vēstīja franču finanšu medijs "La Tribune".
"Klimata pārmaiņu laikā lidmašīnas biļetes par 10 eiro vairs nav iespējamas," sacīja Bons.
Ministrs piebilda, ka ir apņēmies ar nodokli aplikt vidi piesārņojošās darbības, lai gūto peļņu ieguldītu valsts pārejā uz videi draudzīgākām tehnoloģijām.
Francijas valdība arī plānojusi palielināt tā dēvēto "solidaritātes nodokli", kas tiek piemērots visiem lidojumiem no Francijas, bet nodokļos gūtos ienākumus ieguldīs valsts dzelzceļa attīstībā.
2024. gada Francijas budžetā, iespējams, tiks iekļauti arī papildu nodokļu autoceļus pārvaldošajiem uzņēmumiem un aviobiļetēm.
Minimālo aviobiļešu cenu 2020.gadā ieviesa arī Austrija – tās nedrīkst būt lētākas par 40 eiro. Turklāt pasažieriem arī jāmaksā 30 eiro nodoklis par lidojumiem, kuru attālums ir mazāks par 350 kilometriem.
"Manuprāt, cenu kontrole ir Ziemeļkorejas ekonomikas cienīga rīcība," Austrijas ieceri tolaik asi kritizēja "Ryanair" izpilddirektors Edvards Vilsons, "Mēs atrodamies Eiropas vienotajā tirgū, kas darbojas, pamatojoties uz konkurenci."
Pērn zemo cenu lidsabiedrības "Ryanair" vadītājs Maikls O’Līrijs gan atzina, ka lēto aviobiļešu laikmets ir beidzies. Viņš arī prognozēja, ka tuvāko piecu gadu laikā "Ryanair" biļešu cena varētu palielināties no līdzšinējiem 40 uz 50 eiro.
Francijā šogad arī stājās spēkā aizliegums veikt īsus pārlidojumus valsts iekšienē. Lidojumi aizliegti tādos maršrutos, pa kuriem mazāk nekā divarpus stundu laikā var nokļūt, izmantojot vilcienu.