Ziemassvētkos veikalos pirktākā prece – mandarīni; pircēji meklē atlaides

Ziemassvētkos, kā parasti, veikalos pircēju kļūst vairāk. Arī pieprasījums pēc pārtikas precēm aug. Šogad lielākie tirdzniecības ķēžu "Rimi" un "Maxima" pārstāvji stāstīja, ka pircējiem tradicionālos svētkos iepirkumu grozos ir nemainīgas garšas un – kā katru gadu – vispieprasītākā pārtikas prece uz Ziemassvētkiem bijuši mandarīni. Kas vēl ir topa augšgalā? 

Šogad redzams, ka iedzīvotāji ļoti rūpīgi seko līdzi saviem izdevumiem. Pircēji pārsvarā izvēlas preces, kuras pirkt ir izdevīgāk, un nereti salīdzina preču cenas starp veikaliem, lai tās nopirktu pēc iespējas lētāk. Šis gads arī atšķirīgāks tāpēc, ka pircēji iepirkšanos neatliek uz pēdējo brīdi, stāstīja "Maxima" pārstāvis Jānis Beseris.

Šajā gadā nemainīgi topa augšgalā vispirktākā prece Ziemassvētkos bijuši mandarīni.

"Piparkūkas, protams, dažāda veida sastāvdaļas arī salātiem – olas, majonēzes un dažādi dārzeņi. Nevieni Ziemassvētki nav iedomājami arī bez desertiem. Līdz ar to – ļoti plašā lokā tiek pirktas arī dažādas šokolādes," stāstīja "Maxima" pārstāvis.

Produktu spektrs ir nemainīgs, taču vienlaicīgi tas ir arī tradicionāls un pirktāko preču saraksts salīdzinoši ar citiem gadiem nav mainījies. Atlaides arī ir noteicošs faktors.

"Mēs, plānojot savus piedāvājumus, fokusējamies, lai tie būtu aktuāli un svarīgi, un pircēji svētkiem varētu dabūt visu nepieciešamo vienuviet pietiekami izdevīgi, ņemot vērā apstākļus, kas ir šobrīd ekonomikā, lai svētki neizpaliktu," piebilda Beseris.

Un svētki nav izpalikuši arī pircējiem "Rimi". Arī šajā veikalā ir novērotas nemainīgas tradīcijas. Mandarīni, foreles fileja, cūkas cepetis un arī siera salāti – šie produkti bijuši pieprasītākie. Interesanti, ka visos svētkos, arī Ziemassvētkos, nemainīga vērtība pircējiem ir torte "Cielaviņa".

"Tas, ko kopumā varam redzēt – jā, ir tradicionālas lietas, ko pircēji labprāt ir iegādājušies un likuši uz svētku galda. Tā ir gan zivs svaigā veidā, ko cilvēki ir gatavojuši, vai dažāda veida citas lietas, kas palīdz svētku maltītei. Tāpat, ja skatāmies, kā cilvēki ir gatavojušies, tad cepampapīrs arī ir par 16% biežāk pirkts nekā, piemēram, pagājušajā gadā," atzina SIA "Rimi Latvija" pārstāve Inga Bite.

Svētkos pircēju grozi ir pilnāki nekā ikdienā, un arī "Rimi" pārstāve uzsvēra, ka pārsvarā tiek iegādātas preces, kurām ir atlaides.

"Svētku laikā mēs redzam, ka pircēju skaits ir lielāks un pieaug, salīdzinot ar ikdienu. Arī pircēju plūsma un čeku skaits ir lielāks. Tas, ko pircēji dara – viņi izvērtē akcijas vērtību, un, ja vienā veikalā redz īpaši izdevīgu cenu, piemēram, kādai vienai lietai, ko viņš iedomājies gatavot, viņš aiziet uz to veikalu. Tajā pašā laikā – citu preci viņš nopirks citā veikalā," atzīmēja Bite.

Cilvēku pieplūdums veikalos tieši uz svētku laiku ir nemainīgs katru gadu, un šķietami uz katra iedzīvotāja galda vissvarīgākā lieta, lai radītu Ziemassvētku sajūtu, ir un paliek mandarīni.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti