Ap 50 «Latvijas Naftas» degvielas uzpildes staciju pārņems «Kool» tīkla īpašnieks

Konkurences padome (KP) atļāvusi SIA "Kool Latvija" mātes uzņēmumam AS "Aqua Marina" iegādāties un izmantot tiesības pārvaldīt kopā vairāk nekā 50 SIA "East-West Transit" un SIA "Naples" aktīvus – galvenokārt degvielas uzpildes stacijas, kas strādā ar zīmolu "Latvijas Nafta".  Šie aktīvi galvenokārt tiks izmantoti degvielas mazumtirdzniecībā, informēja KP.

KP konstatēja, ka apvienošanās negatīvi samazinās konkurenci tikai degvielas mazumtirdzniecības tirgū Rūjienā, tāpēc "Aqua Marina" atteicās no degvielas uzpildes stacijas iegādes šajā pilsētā, un apvienošanās tika atļauta.

KP skaidroja, ka "Aqua Marina" un tās saistīto uzņēmumu darbība Latvijas teritorijā ir saistīta ar degvielas – benzīna un dīzeļdegvielas – mazumtirdzniecību, kā arī ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecību. "Aqua Marina" un tās īpašniekiem pieder Igaunijas uzņēmums AS "Olerex", kurš arī veic degvielas mazumtirdzniecību.

Savukārt "East-West Transit" un SIA "Naples" uzņēmumu un to saistīto uzņēmumu saimnieciskā darbība ir saistīta ar degvielas mazumtirdzniecību degvielas uzpildes stacijās, degvielas, cietā, šķidrā un gāzveida kurināmā un līdzīgu produktu vairumtirdzniecību. Tādējādi apvienošanās dalībnieku darbība pārklājas degvielas mazumtirdzniecības tirgū.

KP lietas izpētē, izvērtējot konkurences apstākļus ietekmētajos tirgos – lokālajos, Rīgas pilsētā un Latvijā kopumā, secināja, ka

šajos tirgos darbojas vairāki konkurenti jeb citas degvielas uzpildes stacijas. Turklāt apvienošanās dalībnieku tirgus daļas šajos tirgos ir mazākas nekā konkurentiem.

Lielākoties viena autoceļa ietvaros apvienošanās dalībnieku darbības tieša pārklāšanās nenotiek vai arī pārklāšanās ietekme ir nenozīmīga. Līdz ar to KP secināja, ka apvienošanās neradīs būtiskas sekas lielākajā daļā apskatīto konkrēto tirgu.

Izņēmumu radīja konkurences apstākļu izvērtējums Rūjienas pilsētas tirgū. Secināts, ka šajā tirgū pēc apvienošanās darbosies tikai divi tirgus dalībnieki kopā trijās degvielas uzpildes stacijās, no kuriem divas strādā ar "Kool" zīmolu. Uzņēmuma tirgus daļa lielākajā daļā no apskatītajiem tirgus segmentiem pārsniegtu 50%, kas norāda, ka apvienošanās rezultātā var izveidoties "Aqua Marina" dominējošais stāvoklis. Patērētājiem nebūs pietiekamas izvēles iespējas degvielas iegādē. Līdz ar to KP secināja, ka apvienošanās var radīt būtiskas sekas konkurencei Rūjienas pilsētā.

Ņemot vērā iespējamās negatīvās sekas konkurencei Rūjienas tirgū un vienlaikus "Aqua Marina" piedāvāto risinājumu – neiegādāties Rūjienas degvielas uzpildes staciju, KP secinājusi, ka ar šādu risinājumu varētu tikt novērstas apvienošanās negatīvās sekas konkurencei Rūjienas tirgū, tāpēc apvienošanās atļauta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti