Odiņa norādīja, ka šobrīd "airBaltic" apkalpo 55% Rīgas lidostas pasažieru, savukārt "Ryanair" – 25%. Pārējām aviokompānijām, kas darbojas Rīgas lidostā, pieder 4% tirgus un mazāk.
"Konkurence ir liela, nav arī noslēpums, ka pasažieru pirktspēja nav lielākā, tāpēc šīs divas kompānijas stipri konkurē viena ar otru. Pārējām tā īsti daudz vietas, kur attīstīties, šeit nav. Tāpēc arī jauni pārvadātāji pie mums neraujas," norādīja Odiņa.
Lai gan abi lielākie pārvadātāji piedāvā katrs nedaudz citādu produktu, tie abi apmierina visu ceļotāju vajadzības, pauda Odiņa.
Neskatoties uz to, no šī gada ziemas lidojumus no Rīgas uz Lielbritāniju plāno sākt piedāvāt Lielbritānijas lielākā aviokompānija "British Airways".
Odiņa atzina, ka lidosta gribētu, lai pārvadātāju skaits pieaugtu un divu lielāko kompāniju apkalpoto pasažieru īpatsvars saruktu dabiskā veidā, nevis tāpēc, ka kāda no kompānijām tirgu pamestu.
Lidosta cerīgi raugās arī uz Amerikas Savienoto Valstu (ASV) Federālās aviācijas administrācijas piešķirto 1. kategoriju, kas nozīmē to, ka lidosta "Rīga" var uzsākt tiešos lidojumus arī uz un no ASV.
Odiņa apstiprināja, ka šobrīd notiek aktīvas sarunas ar jauniem pārvadātājiem par potenciālu darbības uzsākšanu Rīgas lidostā. Viņa norādīja, ka lielākoties sarunas rit par reisiem uz ASV, piemēram, Ņujorku, kā arī uz Kanādu.
"Vislabāk būtu tiešie reisi, bet mums bijusi pieredze, kad pārvadātājs pirms vairākiem gadiem veica lidojumus no Taškentas uz Rīgu un Rīgā paņēma pasažierus, kas lidoja uz Ņujorku. Tas bija tiešais lidojums no Rīgas uz Ņujorku, un tādi arī ir iespējami," sacīja Odiņa.
Viņa cer, ka tiešos lidojumus maršrutā Rīga–ASV varētu uzņemties kāds ASV operators vai arī "airBaltic", iegādājoties šim mērķim atbilstošu lidaparātu.
"Jau tagad "airBaltic" ir noslēguši vienošanos ar aviokompāniju "Delta Air Lines" par sadarbību. Sadarbības nākamais solis varētu būt kādi tiešie lidojumi," vērtēja Odiņa.
Lidosta "Rīga" prognozē, ka līdz šī gada beigām ceļotāju skaits, kas gan tranzītā, gan tiešajos lidojumos izmantojuši lidostas "Rīga" pakalpojumus, pārsniegs prognozēto – gadu lidosta varētu noslēgt ar 6,6 miljoniem pasažieru, kas būtu par 1,3 miljoniem vairāk nekā pērn.
KONTEKSTS:
ASV Federālā aviācijas administrācija (FAA) pēc valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) audita ir piešķīrusi Latvijai 1. kategoriju. Tā Latvijā reģistrētiem gaisa kuģu ekspluatantiem dod tiesības veikt komerclidojumus uz ASV lidlaukiem.
Tikmēr viena no Eiropā lielākajām lēto biļešu aviosabiedrībām – "Wizz Air" – pakāpeniski Rīgas lidostu atstāj.