"Mēs radām šovu konceptu, sižetu un animāciju. Mani šī ideja aizrāva, jo tas ir jauns medijs, jauns veids, kā stāstīt stāstus," saka Blumbergs. Viņa vadībā līdz šim jau noorganizēti vairāk nekā 600 šovu, tāpēc "Base Motion" var uzskatīt par vienu no pasaulē pieredzējušākajiem uzņēmumiem šajā jomā.
Armands ar dronu šoviem jeb, kā viņi uzņēmumā paši saka, – ar droņošanu, – sāka nodarboties brīdī, kad jaunā industrijai tikko bija dzimusi.
VIZĪTKARTE
"Basemotion", tehnoloģiju un radošie risinājumi.
Dibināšanas gads: 2020.
Darbinieku skaits: 15.
Apgrozījums 2022. gadā: 475 000 eiro.
Eksports: Amerika, Eiropa, Austrālija, Centrālā un Dienvidamerika.
Izmantotie atbalsta instrumenti: LIAA inkubators
Tāpēc vispirms nācās klientiem skaidrot, ko jaunā lieta īsti nozīmē, demonstrēt šovu simulācijas un pamatot, kāpēc tas ir foršāk, piemēram, par salūtu. Bet viss sākās ar to, ka Armands nejauši pamanīja uzņēmuma "SPH Engineering" vārdu, kurš bija radījis programmu dronu šovu veidošanai. Izrādījās, ka arī tie ir rīdzinieki. "Satikāmies, izrunājāmies un sapratām, ka mums būtu lietderīgi attīstīties kā sadarbības partneriem," atceras Blumbergs.
Pēc kovida laika, kad bizness uz kādu laiku bija apstājies, dronu šovi atkal ir superpieprasīti, un pērn Armanda uzņēmums knapi tika galā ar visiem pasūtījumiem. Viens no iemesliem – samazinās dronu izmaksas, kā arī cilvēki aizvien vairāk novērtē plašās iespējas, ko var piedāvāt mūsdienīgs dronu šovs. Šovu veidošana pēdējos gados ir piedzīvojusi strauju attīstību, – ja pirmās izrādes debesīs tapa vismaz divus mēnešus, tagad Armanda uzņēmums dronu priekšnesumu var noorganizēt nepilnas dienas laikā.
"Esam īpaši ar to, ka varam reaģēt ļoti ātri. Amerikāņu mūziķim Skotam Trevisam (Scott Travis) iznāca albums, – divas dienas pirms koncerta ar mums sazinājās viņa pārstāvji un jautāja, vai varam izveidot dronu šovu šim koncertam. Un šovs notika," par vienu no pirmajiem pārbaudījumiem stāsta Blumbergs.
Lai arī šobrīd uzņēmuma noslodze ir liela, Armands domā arī par jauniem biznesa virzieniem un veidiem, kā palielināt pārdošanu. Viena no iespējām – piedāvāt gatavus šova elementus tiešsaistes veikalā, no kuriem klienti var izraudzīties savām vajadzībām piemērotākos. Vēl viena joma, kurai Armands paredz lielu nākotni, ir dronu izmantošana reklāmas nozarē.
Armands uzskata, ka ar biznesu var sākt nodarboties teju jebkurš uzņēmīgs cilvēks, taču uzņēmējdarbības uzsākšanas pamatā vajadzētu būt kam vairāk nekā tikai vēlmei nopelnīt.
"Tas velns nav tik melns, kā to mālē. Galvenais ir zināt, – ko tu gribi darīt? Un tad vienkārši dari!
Visu biznesam nepieciešamo var apgūt darot, bet ir gan jāņem vērā, ka grūtībās nedrīkst padoties," uzsver Blumbergs.
Savukārt uzņēmējiem, kuri aug lielāki, Armands iesaka pārdomāt to, kā savlaicīgi iesaistīt darbiniekus ikdienas saziņā ar klientiem. Lai nepienāktu brīdis, kad aprunāties ar visiem gluži vienkārši vairs nevar paspēt.