Jūrmalas pievārtē blakus Lielupes tiltam ik pa brīdim piestāj autovadītāji, lai automātos nopirktu caurlaidi, kas no 1. februāra kļuvusi par eiro dārgāka.
Autovadītāji nav priecīgi par jauno tarifu
Kāds rīdzinieks atzīst, ka bija labāk, kas "bija divi eiro, tieši vasaras sezonā un rudenī. Tā [tagad] vairs nav tūrisma sezona, bet kā ir, tā ir."
Autovadītājs no Dobeles spriež: "Vēl trīs eiro. Ceļu nodoklis arī jau. Ko tad viņi par tiem trim eiro grib darīt? Diez vai es te braukšu. Es labāk aizbraukšu uz Lietuvu, Igauniju, kur es varu iebraukt iekšā, un man tur neprasa [naudu]. Kāpēc man jābrauc tajā Jūrmalā?"
Cits autobraucējs, rīdzinieks pauda: "Bišku jau liekas nesamērīgi. Iepriekš likās, ka siltais periods, tie seši vai pieci mēneši, ir sakarīgs. 12 mēneši – nu, es nezinu. Nebrauksim jau uz pludmali sauļoties cauru gadu."
Kafejnīcu un restorānu darbinieku viedokļi atšķiras
Iebraukšanas tarifa pieaugumu, iespējams, viskrasāk varētu izjust Jūrmalas mazie uzņēmumi, piemēram, kafejnīcas un restorāni, kas vasarā un brīvdienās kūrortpilsētā mēdz būt pārpildīti.
Tagad dienas vidū Jūrmalas pašā centrā – Jomas ielā – ēdināšanas vietas ir teju tukšas.
Uzrunāto darbinieku viedokļi par jauno kārtību atšķiras. Kādā kafejnīcā darbiniece par tarifa pieaugumu nemaz neesot zinājusi.
Savukārt kādā restorānā viesmīlis atmet ar roku, sakot – tie, kas gribēs, tik un tā brauks.
Turpretim krogā, kas pastāvot jau 35 gadus, darbinieks atzīst, ka klientu skaits var sarukt: "Ziemas periodā, kā jau mēs redzam, Jomas iela vispār ir pustukša. Cilvēki jau saprot – būs jāmaksā trīs eiro, tātad vēl mazāk būs. Ziemas periodā nebrauks. Vasarā ir saprotams – trīs eiro būtu normāli, bet ziemas periodā droši vien, ka nebūtu."
Bulduru tirgū uzrunātās augļu un dārzeņu pārdevējas uzskata, ka jaunā kārtība viņu klientu skaitu neietekmēs: "Tas nav labi, ka visu gadu jāmaksā tie trīs eiro. Cilvēki tāpat brauks, bet visi cilvēki ir šokā par to."
"Es domāju, ka [būs] tāpat. Mēs gaidām tūrisma [sezonu], kas būs vasarā. Visi pārējie [pircēji ir tie,] kuri šeit dzīvo."
Savukārt uzņēmumu organizācijās viedokļi ir dalās. Piemēram, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamerā nedomā, ka caurlaides tarifa kāpuma dēļ uz Jūrmalu brauks mazāk cilvēku.
Turpretim Latvijas Mazo un vidējo uzņēmumu asociācijas biedrs Jānis Ratnieks uzskata, ka Jūrmalas domes lēmums biznesu pilsētā pasliktinās.
"Situācijā, kad tomēr tautai lieku naudas līdzekļu nav, manuprāt, braucēju iegriezīsies mazāk. Es gribu ieekonomēt šos trīs eiro, visticamāk, es pusdienas ēdīšu kaut kur Slokā vai tālāk," spriež Ratnieks.
Pērn par dienas un ilgtermiņa caurlaidēm iedzīvotāji samaksāja 2,7 miljonus eiro. Šogad dome lēš, ka budžetā saņems vismaz divreiz vairāk jeb aptuveni sešus miljonus eiro.
Tarifs no ceturtdienas ir pieaudzis tikai dienas caurlaidēm. Jūrmalniekiem iebraukšana pilsētā joprojām ir bez maksas.