Finiša sprintam svarīgi notikumi trasē risinās jau krietnu gabalu pirms finiša, paskaidroja Liepiņš, kurš šosezon startē "One Pro Cycling" komandā un pasaules rangā ieņem 160.vietu.
Apmēram 10 kilometru pirms mērķa līnijas riteņbraucēji grupā veido "vilcienu", komandas biedriem virzot savu sprinteri izdevīgā pozīcijā, kur var pēc iespējas taupīt spēkus aizvējā. Liels darbs tiek padarīts jau līdz finiša spurtam.
Savukārt spurtā pēdējos 200 metros ir jāizvērš elkoņi, lai atstātu konkurentiem pēc iespējas mazāk vietas, jāieslēdz izrāvienā viss ķermenis un riteņbraucējs parasti brauc stāvus, turklāt cenšoties noturēt taisnu līniju, lai nepagarinātu distanci. Maksimālā jauda jāsasniedz 5-7 sekundēs, un turpinājumā jānotur maksimāli pareiza aerodinamiskā ķermeņa pozīcija, jo jauda krītas tādēļ, ka ar maksimālu spēku nevar nobraukt visas 20 sekundes līdz finišam.
Pavējā ātrums finiša izrāvienā sasniedz apmēram 75 kilometru stundā, pretvējā ir mazliet zem 70 km/h, un daudz ko nosaka arī reljefs. Liepiņš uzsver, ka vēl ir svarīgi būt pietiekami dullam, lai riskētu, jo bez tā sprintā nav ko meklēt. Televīzijā nav redzams, cik karsti iet finiša cīņā brauciena galvgalī, piebilst riteņbraucējs.