Nākamnedēļ Baltijas valstīs startēs jauns autosporta čempionāts ielas un sporta spēkratiem

Droši vien katram autovadītājam kaut reizi ir bijusi doma, ka būtu ļoti patīkami izmēģināt, uz ko patiesībā viņa mašīna ir spējīga. Uz šosejām pārbaudīt mašīnu patieso veiktspēju nedrīkst, taču sacīkšu trasēs gan tas ir atļauts. Šogad Latvijas un Igaunijas trasēs debitēs jauns sacensību seriāls – “Baltic Time Attack Series”, kur piedalīties var gan ielas automobiļi, gan arī sporta spēkrati.  

Sacīkšu formāts ir ļoti demokrātisks un draudzīgs ikvienam šoferim, šajās sacīkstēs var piedalīties gan ar savu ielas automašīnu, gan ar speciālu būvētu sporta auto, kas dod iespēju pārbaudīt savas mašīnas spējas, nedomājot par ceļu satiksmes noteikumiem.

Galvenās prasības, lai piedalītos sacensībās, ir vadītāja apliecība un tehniskā kārtībā esošs auto.

Viens no čempionāta organizatoriem Ģirts Avotiņš stāstīja, ka braucējiem tiks dotas 10 minūtes laika trasē, kur viņi var uzradīt savu apļa laiku, lai saprastu, cik ātri viņš spēj veikt šo trasi.

Nākamnedēļ Baltijas valstīs startēs jauns autosporta čempionāts ielas un sporta spēkratiemMāris Bergs

    Pēc tam pēc šī kvalifikācija laika braucējus iedalīs grupās, kur viņi brauc aptuveni līdzīgā ātrumā, lai viņi viens otram netraucētu trasē. Tad divos 20 minūšu garajos braucienos jāuzrāda viens labākais apļa laiks. To var izdarīt arī, piemēram, izbraucot trasē tikai trīs apļus, ja viņš ir pārliecināts par sevi, un uzrādīt labāko laiku un vinnēt šīs sacensības, skaidroja Avotiņš.

    Internetā pieejamā informācija liecina, ka sacensībām šobrīd pieteikušies vairāk nekā 35 sportisti no visām trīs Baltijas valstīm. Arī līdz šim pieteiktais autoparks izskatās gana iespaidīgi.

    Starp eksotiskākajām un potenciāli ātrākajām mašīnām -  “Lamborghini Huracan”  un “Porsche 911 GT3”, taču dalībnieku pulkā atrodamas arī tādas ikdienišķas mašīnas kā “Honda Civic” vai 3.sērijas BMW spēkrati.

    Avotiņš skaidroja, ka pirmais posms Pērnavā vairāk uzskatāms par sava veida ieskriešanos un sacīkšu otrajā posmā Biķerniekos jau vajadzētu būt lielākai dalībnieku interesei. Turklāt pieredze rāda, ka ļoti daudz sportistu sacensībām piesakās pēdējā brīdī.

    Avotiņš norādīja, ka nevienā jaunā pasākumā nav pārāk daudz dalībnieku.  

    Daudzās Rietumeiropas valstīs ļoti populāras ir tā saucamās trases dienas. To doma ir līdzīga “Time Attack” sērijai – dodies uz trasi un brauc, taču trases dienās parasti netiek fiksēti apļa laiki. Rietumeiropas valstīs arī ir krietni vairāk sacīkšu trašu, kur iespējams organizēt šāda veida pasākumus, taču autožurnālists Normunds Avotiņš uzskata, ka arī pie mums šāds čempionāts ir gana perspektīvs un arī sacīkšu trašu pietiek.

    Cik veiksmīgi šis čempionāts spēs iedzīvoties Baltijā un kāda būs cilvēku interese par šīm sacīkstēm, rādīs laiks.

    Čempionāta sezona sastāvēs no četriem posmiem, pirmās sacīkstes jau nākamsestdien paredzētas Pērnavā, pēc tam jūnijā un jūlijā divi posmi notiks Biķernieku trasē Rīgā, bet septembrī noslēdzošais posms atkal notiks Pērnavā.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Motoru sports
    Sports
    Jaunākie
    Interesanti