"Gleznas cilvēki uzskata par plakaniem priekšmetiem, bet tā nav. Cilvēki arī domā, – ja jau tā tur ir, tad tā būs vienmēr. Taču uz virsmas notiek dažādas izmaiņas, parādās plaisas, krāsas izbalē un dažkārt var pat izzust. Dažkārt cilvēki uzbrūk gleznai, kas ir absolūti briesmīgi cilvēcei," medijiem stāstīja kompānijas "Hirox" pārstāvis Emiljēns Leonhards.
"Meitene ar pērļu auskaru" ir viena no slavenākajām sievietes sejām mākslas vēsturē un Hāgas "Mauri-cheisa" muzeja dārgums. Speciālistiem vajadzēja 88 stundas, lai veiktu visu darba detaļu skenēšanu, un vēl 200 stundu, lai to izdrukātu 3D formātā.
Tagad četrus metrus augstā kopija ir jaunās izstādes "Kas ir tā meitene?" centrālais elements, bet ne mazāk svarīga ir digitālā prezentācija. Tā parāda gleznas radīšanas procesu, tās iespējamo izskatu 1665. gadā, kad Vermērs uz auduma uzklāja pēdējo krāsas triepienu, un vēlākās izmaiņas.
Ne mazāku interesi rada krāsu pigmenti, kas uz Eiropu atceļoja pat no Meksikas un Afganistānas. Bet pats galvenais, kā ikvienā īstā mākslas darbā, ir autora radošā dzirksts, kas piešķir tam neatkārtojamo pievilcību.