Izstādes autora iztēlē radītu piecu fotogrāfu darbi atspoguļo Latvijas fotogrāfijas vēsturiskos periodus. Lai arī tēli ir izdomāti, katra konkrētā vēstures posma raksturojums sniedz izsmeļošu informāciju par sava laika norisēm sabiedrībā un kultūrā no fotomākslas skata punkta.
Piemēram, izdomātā fotogrāfa Kārļa Kalnbērza “Sekundes sprādziens” izstādē pārstāv 20. gadsimta foto dinamismu un izmanto to pašu estētiku, kādu izmantoja itāļu futūristi.
Grāvlejs, kurš absolvējis Izpildītājmākslas akadēmijas Kino un televīzijas fakultāti Prāgā, šo savdabīgo pētījumu par Latvijas fotogrāfijas vēsturi izveidojis, aizstāvot maģistra grādu.
Strādājot par fotogrāfijas pasniedzēju, viņam izveidojies savs spriedums par mūsdienu Latvijas fotogrāfijas vietu pasaulē.
„Šobrīd Latvijas fotogrāfija zaudē savu identitāti, jo jaunieši var braukt mācīties uz Londonu, Vāciju vai Šveici, viņi mācību procesā pārņem tās tendences, kas ir tanī vietā izveidojušās. (..) Notiek arī vienlaicīgi spekulācija ar pēcpadomju tēmām, kas fascinē Rietumus. Un tā tēma ir - kā tad mums iet pēc lielā Padomju Savienības sabrukuma un kā mēs jaunajā kapitālisma iekārtā dzīvojam,” stāsta Grāvlejs.