Līdz šim Latvijā bija viena elektromobīļu uzlādes vieta Jūrmalā, viena Jelgavā un 32 pieslēguma vietas septiņās adresēs Rīgā. Otrdien tām pievienojās vēl viena mazjaudas uzlādes vieta Jelgavas novadā, kas ir pirmā ārpus pilsētām.
Ideja par tādas nepieciešamību radās kafejnīcas''Zemnieku cienasts'' saimniekam, kad pagājušajā pavasarī uz tūrisma sezonas atklāšanu ieradusies grupiņa velosipēdistu no Liepājas.
„Man bija iespēja ar to velosipēdu pašam izbraukt. Tā ir ļoti jauka un simpātiska lieta, jo es esmu inženieris pēc izglītības un es protu novērtēt to, ka ir tāds rūķītis, kas manām kājām palīdz darbināt šo velosipēdu,” priecājas Modris Jansons, SIA''Viesu Līči'' īpašnieks.
Inženiera prāts un uzņēmēja aprēķins tika likti lietā, arī īstenojot šo ieceri. Elektrotransporta uzlādes stacija, kurā vienlaikus varēs tikt uzlādēti divi velosipēdi un viena automašīna, nav rūpnieciski ražota. Tā uzkonstruēta, liekot kopā Latvijas Lauksaimniecības universitātes speciālistu prātus un prasmīga elektriķa rokas, un izmaksājusi vien ap 500 eiro.
„Galvenais bija sameklēt, jo mums Latvijā nav ienākusi tā aizsardzība tik plašā mērā - pret pārspriegumiem. Gan zibensaizsardzība, gan tīkla pārspriegumiem,” stāsta elektrotransporta uzlādes punkta izgatavotājs Āris Bekers.
Izrādot iekārtu, Arnis Bergs, Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrības valdes priekšsēdētājs, skaidro:
„Protams, tās ir parastās rozetes, protams, tā uzlāde nav ātra, bet noteikti elektromobīli no šis rozetes var uzlādēt nakts laikā pilnībā, tāpat kā mobilo telefonu mēs atstājam un zinām, ka no rīta būs pilns. Un, ņemot vērā šis nelielās izmaksas, es domāju, tas būs viens no risinājumiem.”
Pēc CSDD datiem patlaban Latvijā ir reģistrēti 40 elektromobīļi, un aizvien lielāku popularitāti iekaro elektriskie velosipēdi.