Rīta Panorāma

Jaunā Betmena filma drūmās noskaņās

Rīta Panorāma

Intervija ar Nacionālā veselības dienesta Vakcinācijas projekta vadītāju Evu Juhņēviču

Skolēni rada inovāciju un tehnoloģiju uzņēmumus

Apsildāmas mapes, lidojoši telefona lādētāji – skolēni rada inovāciju uzņēmumus

Apsildāmas mapes, lidojoši telefona lādētāji, Braila raksta tāfeles ar skaņu alfabēta apguvei, karotes, kas drebošām rokām neļauj izšļakstīt zupu, – tās ir tikai dažas no lietām, ko pēdējā gada laikā izveidojuši Latvijas skolēni, darbojoties mācību uzņēmumos izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” inovāciju izglītības platformā.

Izglītības platforma ļauj apgūt padziļinātas zināšanas biznesa mentoru un starptautiski atzītu ekspertu vadībā.

Rihards Putāns ir Rīgas 64. vidusskolas skolnieks, kurš izveidojis skolēnu mācību uzņēmumu, radot jaunu interneta platformu tiem, kuriem patīk gatavot ēst, kā arī bārmeņiem.

“Pirmā skolēnu mācību uzņēmumu ideja izgāzās, sapratām, ka negribam to turpināt. Mums bija dotas trīs dienas, lai izdomātu jaunu, tehnoloģisku, inovatīvu ideju. Izdomājām veidot platformu, kurā jebkurš cilvēks varētu pieteikties par personisko pavāru vai bārmeni un piestrādāt tādā veidā. Viņu varētu fiziski nolīgt uz mājām – atbraukt pagatavot ēst, uztaisīt kādus kokteiļus un tā tālāk,” par ideju stāstīja “OneChef” vadītājs Rihards.

Tikmēr Amanta Matisone un Diāna Peinberga no Ikšķiles vidusskolas izveidojušas prototipu kaut kam tādam, kas nākotnē noderēs skatuves māksliniekiem.

“Mēs ražojam apsildāmas mapes skatuves māksliniekiem, lai, aukstā laikā uzstājoties, nesalst rokas. Šī ideja man radās kā lielai koru entuziastei pēc mēģinājuma, kurā es konstatēju, ka gan man, gan apkārt esošajiem kora biedriem bija ļoti nosalušas rokas. Tad kā joks radās ideja par siltām mapēm. Ņemot talkā manus kolēģus, skolotājus un šo programmu, radās gatavs prototips,” stāstīja “Dziedi silti” vadītāja skolniece Amanta.

Radīt šādus prototipus ir iespējams, jo gan Rihards, gan Amanta ir iesaistījušies izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” īpašā skolēnu mācību uzņēmumu programmā, kas paredzēta inovāciju radīšanai. Inovāciju izglītības platforma ļauj skolēniem apgūt padziļinātas zināšanas biznesa mentoru un starptautiski atzītu ekspertu vadībā.

Ar ideju var pieteikties komandas, kuras ir gatavas ieguldīt savu laiku un enerģiju prototipa izveidē, stāstīja “Junior Achievement Latvia” valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns. Programmai pieteikties var līdz 3. novembrim.

“Šīs programmas ietvaros mēs skatāmies progresu. Viena lieta ir tā, ko mēs redzam uz papīra un ko viņi spēj prezentēt, otra lieta, ka mēs redzam viņu vēlmi attīstīt produktu līdz prototipam. Tos, kuros saskatām lielāko izaugsmi, mēs apbalvojam ar naudas balvām, lai šīs stipendijas var investēt prototipa izveidē,” stāstīja Krievāns.

Savu ideju var pieteikt ikviens skolēnu mācību uzņēmums. Pērn šādā veidā izveidoti tādi produkti, kā lidojoši telefona lādētāji un Braila raksta tāfeles ar skaņu alfabēta apguvei.

Skolas vecums ir īstais brīdis, kad attīstīt radošas, un, iespējams, pārdrošas idejas, par kurām nav iedomājies vēl neviens pieaugušais.

“Pagājušajā gadā mēs redzējām meitenes, kas mācās lodēt, kā savienot vadus, lai izveidotu produktu. To viņi dara kopā ar mentoriem,” stāstīja Krievāns.

Tikmēr Riharda un Amantas iegūtā pieredze, veidojot jaunus produktus un vadot savus uzņēmumus, ir būtiski ietekmējusi nākotnes dzīves plānus.

“Pirms tam man plānos bija nākotni saistīt ar citu sfēru, taču pēc dalības programmā es pārdomāju visu savu nākotni un esmu nolēmusi nākotni saistīt ar uzņēmējdarbību,” atzina “Dziedi silti” vadītāja Amanta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt