“No autovadītāju puses ļoti liela interese ir tieši par to, vai pats cilvēks saviem spēkiem var izgatavot piekabi un kas tam ir nepieciešams,” sacīja Liepiņš.
“Faktiski jebkurš interesents var izgatavot piekabi līdz 3500 kilogramiem pats saviem spēkiem, un to visu var legalizēt. Šādu piekabi var pēc tam izmantot, dabūt numura zīmes, iziet tehnisko apskati,” CSDD pārstāvis apstiprināja.
Lai to paveiktu, ir noteikti faktori, kas jāņem vērā. Vislabāk pirms piekabes būves iepazīties ar to izgatavošanas nosacījumu vadlīnijām CSDD mājaslapā.
“Pirmkārt, jārēķinās, ka drīkst izmantot tikai piekabēm paredzētos agregātus.
Ja kāds ir, piemēram, gribējis nogriezt automobilim kādu sastāvdaļu nost un teikt, ka no tā uztaisīs tagad piekabi, tad šis autovadītājs būtu jāsarūgtina, jo to nedrīkst darīt,” skaidroja Liepiņš.
Tāpat būs jānorāda, kādi materiāli izmantoti piekabes būvniecībā, viņš sacīja: “Šīs sastāvdaļas tiešā veidā ietekmē, kāda varētu būt pilnā masa izgatavotai piekabei, jo no tā ir atkarīgs aprēķins, cik tā piekabe tīri teorētiski varētu turēt.”
Jāņem vērā arī, ka, ja uzbūvētās piekabes pilnā masa nepārsniegs 750 kilogramus, tā var būt bez bremzēm. Savukārt jebkurai piekabei, kuras pilnā masa būs lielāka par 750 kilogramiem, obligāti jāuzstāda arī sertificēta bremžu sistēma, kas ražota tieši piekabēm.
Savukārt, ja ir vēlme pārbūvēt jau esošu piekabi, Liepiņš ieteica uzmanīties un nemainīt tās detaļas, uz kurām ir piekabes identifikācijas numurs: “Iekalti cipari, kurus varam salīdzināt ar reģistrācijas apliecību. Ar to sastāvdaļu nomaiņām nevajadzētu aizrauties – tās nedrīkst mainīt, jo tas ir vienīgais, kas pierāda īpašumtiesības uz konkrēto piekabi.”
“Tas, ko var darīt, ir, piemēram, mainīt kaut ko saistībā ar kravas kasti, var mainīt sakabes ierīci, var uzlikt jaunāku balstiekārtu vai tiltu. Jebkurā gadījumā jāpievērš uzmanība tam, ka, ja jūs veiksiet piekabei izmaiņas un mainīsies tās gabarīti, būs jātaisa pārbūve un viss jāsaskaņo,” viņš atgādināja.