“Ir mainījušies braukšanas apstākļi, līdz ar to ir mainījusies saķere. Lai šo saķeri mēs varētu noturēt vismaz kaut kādā līmenī, nerunāsim par vasaras līmeni, mums ir jāliek ziemas riepas. Citādāk nekas nebūs,” atgādināja Biķernieku trases vadītājs Normunds Lagzdiņš.
“Ja +7..+8 grādi vidējā diennakts temperatūra.., bet es teiktu tā – tajā brīdī, kad sākas pirmās salnas, kad naktī parādās pirmie mīnusi, jau būtu pareizi uzlikt ziemas riepas,” sacīja Lagzdiņš. ''Nekas traks nenotiks, ja riepas uzliksiet divas nedēļas pirms sala perioda sākuma.''
Sagatavojot auto ziemas sezonai, nākamais solis ir pārliecināšanās, vai viss ir kārtībā ar loga tīrīšnas slotiņām. Ja slotiņas velk līnijas, tās ir jānomaina. “Ja ļoti skrupulozi lietai pieej, tad zinot to, ka logs ir ļoti labas kvalitātes, vēl nav sabojāts, tad slotiņām vajadzētu perfekti tīrīt logu,” stāstīja Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks.
Ja slotiņas jau šobrīd aiz sevis atstāj līnijas, nenotīrītas zonas, tad jārēķinās, ka ziemas laikā tās strādās vēl sliktāk. Ērtāk tās nomainīt ir šobrīd, kamēr vēl grādi ir plusos.
Tāpat auto logu šķidrums jāsāk pakāpeniski papildināt ar to, kas paredzēts ziemai.
“Ir ļoti nepatīkama situācija, ja loga šķidrums sasalst. Klasiskā kļūda, ko pieļauj, ir nopirkt ziemas logu šķidruma koncentrātu, un to tagad liet klāt un cerēt, ka atkausēs. Koncentrāts neko neatkausēs,” norādīja Jānis Vanks.
Atkausēt varēs tikai siltā garāžā, un nebūs nekādas garantijas, ka sasalušais šķidrums nebūs paspējis sabojāt auto plastmasas tvertni, kurā šķidrums tika iepildīts.
Uzmanība jāpievērš arī akumulatoram.
“Tie brīži, kad akumulators parasti iziet no ierindas, ir ziema. Noteikti būtu jāpārbauda akumulatora stāvoklis, vai tas izdzīvos šo ziemu. Ja ir kaut mazākās aizdomas, ka varētu neizdzīvot, lai neradītu nepatīkamus brīžus kādā ziemas rītā, labāk būtu to nomainīt,” ieteica Normunds Lagzdiņš.
Un visbeidzot, bet ne mazāk svarīgi, ir pārliecināties, ka auto lukturiem nav izdegušas spuldzītes un tie ir pareizi noregulēti, neapžilbinot pretī braucošos.