4. studija

Kāpēc autovadītājs apgalvo, ka satiksmes negadījumu nav izraisījis un aculieciniece melo?

4. studija

Ceturtā studija. Poliklīnikā jāstāv kājās. Nevar piedalīties satiksmē

Kāpēc ilgi gaidītie jaunie elektrovilcieni pa sliedēm kursē tukši, bez pasažieriem?

Jaunie elektrovilcieni manīti pārvietojamies tukši – tos testē un pārbauda (precizēts)

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Iedzīvotāji, pārvietojoties dzelzceļa tuvumā, manījuši, ka pērn septembrī saņemtie pirmie jaunie elektrovilcieni pa sliedēm pārvietojas tukši, bet pasažieriem tie nav pieejami. Kā skaidroja AS "Pasažieru vilciens", tas notiek tādēļ, ka vilcienus pārbauda pirms nodošanas ekspluatācijā.  Tos testē gan tukšus, gan piekrautus ar smilšu maisiem, lai imitētu maksimālā pasažieru skaita svaru.

Kā zināms, pašlaik iecerēts, ka pasažieri pārvietoties ar jaunajiem vilcieniem varētu vasaras beigās, bet AS "Pasažieru vilciens" pārstāve Sigita Zviedre skaidroja: "Vēlos precizēt – tas, ka šie vilcieni ir atvesti uz Rīgu, nenozīmē, ka tie ir nodoti "Pasažieru vilciena" ekspluatācijā."

Zviedre norādīja, ka pirms Krievijas iebrukuma Ukrainā bija plānots, ka vilcienus uz Latviju vedīs no Čehijas caur Ukrainu un Baltkrieviju pa sliedēm, proti, jau gatavus un braucošus, taču līdz ar karu uzņēmumam "Škoda Vagonka" bija jāmaina piegādes plāni, – vilcieni tiek atvesti sadalīti pa daļām.

"Katru vilciena sastāvu ved ar sešām lielajām mašīnām, atved šeit un cehā saliek, uzliek ritekļu daļu, kas ir ratiņi, uzliek vagonus, uzliek jumta sastāvu, pēc tam ķeras pie nākamajiem darbiem – veic visus iestatījumus, saslēdz visus vadus, lai šī sistēma strādātu," skaidroja "Pasažieru vilciens".

Precizējums

Precizēts patlaban atvesto vilcienu sastāvu skaits un papildināta norāde, ka vasaras beigās pasažieri varēs sākt izmantot pirmos jaunos elektrovilcienus.

Šobrīd vagonu parkā atvesti astoņi pilni vilcienu sastāvi, kas šeit tiek testēti, proti, pārbauda to saderību ar sliedēm, peroniem. Tāpat skatās, vai darbojas dažādi tablo, kondicionieri utml. Šī gada laikā Latvijā tiks atvesti vēl 15 vilcienu sastāvi, un vasaras beigās pasažieri varēs sākt pirmos izmantot.

Imitē pasažieru svaru

"Attiecīgi, kad tas viss ir saslēgts, tad ir iespējams veikt tālākos iestatīšanas darbus un pārbaudīt, kā uz sliedēm uzvedas šis vilciens. Pirmajiem sastāviem, kas tika atvesti pagājušajā gadā, notiek testēšana uz sliedēm, tiek testēti gan tukšie vagoni, gan arī viens sastāvs ir piekrauts ar smilšu maisiem, lai imitētu 890 pasažieru svaru. Tā ir maksimālā ietilpība, kopā ņemot gan sēdvietas, gan stāvvietas," norādīja Zviedre.

"Pasažieru vilciena" pārstāve piebilda, ka līdz vasaras beigām jāizdara vēl daudz mājasdarbu.

Līgums ar "Škoda Vagonka" ir noslēgts par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, bet tas, ka tie ierodas izjauktā veidā, paildzina testēšanas un sertificēšanas darbus.

"Atbilstoši visām tehniskajām prasībām, atbilstoši visām Eiropas institūcijas drošības prasībām, lai būtu pilnīgi pārliecināti, ka, jā, tas ir tas, ko mēs esam pasūtījuši, un tas ir tas, ar ko mūsu pasažieri varēs pārvietoties droši," viņa sacīja.

"Pasažieru vilciena" pārstāve arī norādīja: "Pārliecināmies, ka viss ir 100% kārtībā. Tikai tad, kad ir pilnīga pārliecība, šie vilcieni tiek laisti tirgū. Un, kad šie vilcieni tiek laisti tirgū, tad tos var nodot "Pasažieru vilcienam" ekspluatācijā. Tad, kad mēs pieņemam, mēs neturam sveci zem pūra un laižam šos vilcienus līnijās."

Tātad vēl teju pusgadu nāksies gaidīt, līdz jaunos elektrovilcienus varēs izmantot pasažieri, bet līdz tam vēl bieži redzēsim kursējam tukšos vilciena sastāvus.

KONTEKSTS:

Līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū.

Paredzēts, ka jauno vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 kilometriem stundā, kamēr esošajiem vilcieniem ātrums ir līdz 120 kilometriem stundā. Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra. Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās.

Ministru kabinets atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti